Forelskelse

brevkassespørgsmål

Forelskelse

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år

Hej, Jeg er kanon forelsket i en dreng fra en anden 6. klasse på skolen (jeg går også i 6. klasse.)

Han's kæreste slog op for nogle dage siden og jeg har tænkt på ham dag og nat. Jeg plejer at snakke med ham i klubben og jeg har han's msn og meget mere.

Han plejer at kigge meget på mig, og hvis han lige laver noget meget pinligt kigger han også på mig. Jeg vil gerne spørge om jeg har en chance, men hvor synes du jeg skulle spørge om det henne?

Jeg bliver sikker helt rød i knoppen, hvad skal jeg så gøre?

Svar:

Kære 14-årige pige,

Forelskelse er altid en skøn ting. Det er svært at sige noget generelt om "den rigtige måde" at håndtere kærligheden på.

Jeg synes, at det er vigtigt, at du spørger drengen på den måde, som du føler er rigtigt for dig. Du skal føle dig tryg og tænke på, at hvis du ikke taler med ham om dine følelser for ham, så vil du aldrig få spurgt ham om hans følelser for dig og samtidig vil han heller ikke vide, hvordan du føler for ham.

Der er ikke noget galt i at blive rød i hovedet. Det er ganske normalt, og mange finder det rent faktisk meget charmerende. Når man bliver rød i hovedet, viser man også inddirekte, at de omtalte følelser er helt rigtige.

Læs evt. nogle af de andre indlæg, der er skrevet her i brevkassen om lignende emner.

Du kan finde et sted, hvor du ofte møder drengen, måske følges med ham og tale med ham, mens I går. Det kan være en måde at tale sammen på, uden at det bliver alt for akavet og pinligt. På den måde kan du også få talt med ham, uden at der er for mange venner og veninder ved siden af. Det kan godt være rart at tale sammen under fire øjne, da I på den måde nok vil være mere oprigtige og ærlige over for hinanden, hvilket selvfølgelig altid er en vigtig ting.

Held og lykke med kærligheden!

Hilsner fra Line