Forbudt forelskelse
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej.
tusinde tak fordi i er her, så man har en at skrive til, når man
mangler svar i sit liv (:
Men jeg har et problem, som for mig næsten fylder hele mit hovede - selvom det ikke er noget helt særligt.
Jeg har en kæreste, som jeg virkelig elsker, på trods af alt andet.
Denne her fyr har jeg været sammen med i ca. 1? år, og det er ham som jeg har lavet alt med - første kæreste, første kys, første gang. Alting (: Og jeg synes egentlig vi har et rigtig godt forhold, fordi vi udover at være kærester og er gode venner, og vi kan NÆSTEN snakke om alt.
Men her er så en ting jeg ikke kan snakke med ham om - jeg er faldet for en anden. Ikke sådan faldet for ham, men jeg er ramt af en rigtig teenage forelskelse - noget jeg jo ikke har haft i et år næsten, og jeg savner det.
Jeg kunne aldrig finde på at være min kæreste utro, og jeg håber
meget at min forelskelse går over.. men mit spørgsmål er - kan jeg
være min kæreste dét bekendt?
Jeg holder meget af ham, og vil ikke såre ham, så er det mest fair at lade ham gå? Jeg har ikke lyst til det, men samtidig synes jeg ikke jeg kan tillade mig at have min kæreste, hvis jeg har en forelskelse i en anden?
Jeg håber VIRKELIG I vil svare!
Hilsen den forvirrede :)

Svar:
Kære fortvivlede,
Somme tider skal man prøve at lytte til sin mavefornemmelse. Hvad
siger den?
Hvem savner du, når du er væk fra? Er det din kæreste, er det den
anden fyr, eller er det dem begge?
Det sker ofte, at den første kærlighed ikke ender med at blive den
eneste. Måske du skal tænke over, om din kæreste og dig kan være vokset fra hinanden, eller om du måske slet ikke er forelsket i ham længere men i stedet ser ham som en god ven og en behagelig tryghed. Hvis du har tænkt på den anden fyr i lang tid, så kunne det måske være mere end blot en flyvsk tanke eller en spændende idé.
Har du prøvet at tale med en af dine veninder om det? Måske de kan hjælpe dig med nogle svar.
En mulighed er også at være væk fra din kæreste i nogle dage for at se, om du savner ham, eller om det ok uden ham.
Uanset hvad, så synes jeg, at det vil være mest fair over for din
kæreste, at du fortæller ham om dine følelser og taler med ham om
dette. Rene linjer i et forhold er vigtigt.
Håber det hjalp lidt på din forvirring?
Hilsner fra Line