forældre der bliver skilt uden at forstå det
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
hej jeg er en ung fyr på 17 snart 18 og jeg har her i aften fået afvide af mine forældre at de vil skilles, og jeg forstår bare virkelig ikke hvorfor, synes at vi havde det rigtig godt. de har sagt til mig og min lille bror(han er 16 år ) at vi endelig skal sige til hvis vi har nogle spørgsmål uanset hvad det er. jeg ved ikke hvad jeg skal gøre.

Svar:
Hej med dig
Jeg kan godt forstå, at du er forvirret, for det er aldrig nemt for børnene, når deres forældre pludseligt beslutter sig for at blive skilt.
Dine forældre har nok i lang tid haft nogle problemer med hinanden, som de åbenbart ikke har følt at de kunne løse på andre måder end at blive skilt. Måske er de rent følelsesmæssigt vokset fra hinanden eller der er andre årsager til deres beslutning, men de har prøvet at skåne dig og din bror for problemerne, ved først at fortælle om skilsmissen nu.  De har ikke ville have, at I skulle gå i lang tid forud og være kede af og bekymrede for, hvad der skulle ske, men nu er de ærlige overfor jer og vil snakke åbent om den omvæltning der vil ske i fremtiden.
Da du sikkert har en masse spørgsmål, du går rundt med, så syntes jeg, at du og din bror skal få snakket det hele igennem med jeres forældre, så I alle sammen forstår, hvorfor jeres forældre vil skilles. Dine forældres skilsmisse vil stadigvæk blive en svær omvæltning for dig, da du vil blive en del af den, så det er vigtigt, at du også i fremtiden, får svar på dine spørgsmål og får fortalt dine forældre, hvordan du selv har det med det hele.
Venlig hilsen
Joan