for
brevkassespørgsmål af
Anonym
10 år
hej mit navn er **** jeg kan godt lide at gå til spejder men mine venner driller mig og det kan jeg ikke lide det jeg har en ven som er min hund bertram jeg har det faktisk meget dårligt og over vejer at hænge mig selv ha en god dag hilsen ****

Svar:
Hej Du.
Det lyder til at du synes det hele er lidt svært nu. Du skriver ikke så meget, men jeg vil prøve at se om jeg kan give dig nogle råd og det er rigtig godt at du skriver for at få hjælp.
Først og fremmest vil jeg sige meget tydeligt at du skal ikke hænge dig! Det hele er svært lige nu, men det kan blive bedre og når man har sådan nogle tanker, er det vigtig at få hjælp fra en voksen. Du skal fortælle om det til dine forældre med det samme eller til en anden voksen du har det godt med. Sådan nogle tanker er svære at gå med selv og det skal du heller ikke!
Det er slet ikke i orden hvis der er nogen driller dig. Det skal du også sørge for at snakke med en voksen om med det samme. Hvis det er henne i skolen det sker, kan du snakke med en af lærerne om det og jeg synes også du skal fortælle dine forældre det. Under alle omstændigheder skal nogle voksne sørge for, at dem der driller, finder ud af at det ikke er i orden og at de skal stoppe med det!
Det er dejligt at høre at du har en interesse du er glad for. At gå til spejder kan man lære en masse af og tit er det rigtig sjovt at være sammen med de andre der går til spejder. Du skal endelig holde fast i det når du er glad for det!
Det lyder til at du også er glad for din hund og måske kan det være dejligt at være sammen med den når du er ked af det. Det kan også være du kender andre børn som du kan lege med, der også godt kan lide hunde. Det kan du prøve at tænke over, fordi måske kunne du synes det var fedt at være sammen med nogen der kan lide de samme ting som dig.
Jeg håber du kan bruge mine råd. Som sagt er det vigtigt at du får snakket med nogle voksne onkring de svære ting du tænker på. Du er også velkommen til at komme ind i vores chat og chatte med en af de voksne der sidder der.
Mange tanker fra
Marie