Folk kan ikke finde ud af og blande sig uden om.
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hvorfor skal folk blande sig i min vægt. De skal overhovedet ikk sige noget. De skal overhovedet ikke sige jeg er for tynd. Det er min krop og folk skal ikke blande sig i den. Jeg lever som jeg gør. Så kan folk leve som de gør. Ingen skal blande sig mere. Ingen skal sige noget. Bare fordi jeg vejer 39 og er en 164. De kan kommenter alle andres vægt. De skal ikke kommenter min og de skal værfald ikke sige jeg er syg. For det er jeg ikke. Hvordan for man folk til at blande sig udenom. Hilsen S

Svar:
Hej S
Tak for dit spørgsmål..
Du skriver at du ikke vil have at folk kommenterer din vægt, og at de ikke må sige at du er syg.
Jeg synes det er dejligt at du har venner og familie der bekymrer sig og det lyder til at de gerne vil hjælpe dig..Det fortæller mig at de holder af dig.
Sommetider kan det godt føles svært eller irreterende, når dem man holder af bekymrer sig om en, og sommetider har man mere lyst til at alle skal blande sig uden om. Men måske er der en grund til at de ikke vil blande sig uden om.
Jeg tror sommetider at vi alle kan gå rundt og kæmpe med nogle ting, nogle følelser og tanker uden selv at være klar over at vi kunne have brug for at snakke om det..Sommetider kan det være vi slet ikke er klar over det selv.
Jeg vil foreslå dig at fokusere på at det er godt at der er nogen der vil blande sig i dit liv, at der er nogen der viser dig kærlighed ved at at bekymrer sig om dig. Prøv at få en snak med en af dem om, hvad det helt præcist er de bekymrer sig om. Prøv at få en snak med dine forældre om hvilke tanker de går rundt med og hvilke tanker du går rundt med..
Måske kan der faktisk komme en masse gode ting ud af det, også for dig.
Ellers vil anbefale dig chatten her i Cyberhus, hvor du kan chatte med en voksen. Måske kan det være rart at chatte med en du ikek kender i forvejen.
Jeg vil også anbefale dig at oprette et indlæg i debatten her..Måske kunne det være interessant for dig, at høre hvad andre unge mennesker mener om din situation.
Venlig hilsen
Erroll (vikar for Marianne)