f*****g lorte liv

brevkassespørgsmål

f*****g lorte liv

brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år

hej med dig eller jer som læser mit problem er at min´mor kan ikke finde ud af at være en god mor og mine forældre er skilt min papfar er med i rockergruppen hells angels og det går bare af lort til herhjemme hos min mor men når jeg så kommer hjem til min far er alt perfekt og han har tid til at lave noget med mig og vil tag mig med på ture og alt det der men her kommer det STORE MEN han er den der bor længst væk fra min skole han bor i en helt anden kommune og jeg elsker min skole der er alt det er bare den fedeste skole (skole slettet) og nu når jeg er 12 så må jeg jo selv bedstemme hvor jeg bor (tror jeg) så jeg vil rigtig gerne bo hos ham men jeg vil ikke flytte skole så hvad skal jeg gøre mange tak for at i alle sammen er her jeg har alderede sendt 4 breve ind på en dag så mange tak elsker jeg kærlig hilsen N

Svar:

Kære N

Tak for de rosende ord – det er dejligt at høre at du kan bruge os:) Inden jeg starter vil jeg lige fortælle at jeg har slettet dit navn og navnet på skolen i dit brev for at sikre din anonymitet..

Jeg kan godt høre du ikke har det godt hjemme hos din mor, og jeg kan godt se at du står overfor et svært valg mellem at have det dårligt derhjemme men at være i en skole du er glad for vs. at have det godt hjemme hos din far, men starte i en ny skole...

Jeg kan ikke tage beslutningen for dig, men jeg kan hjælpe dig med nogle ting du skal overveje..

Det kan være rigtig hårdt at bo et sted man ikke har det godt, og når du skriver at din papfar er rocker, så lyder det også til at være et farligt miljø. Hvor meget har du mon snakket med din mor om at du ikke har det godt der? Er der en chance for at tingene kan ændre sig der?

Jeg tænker også på, hvad din far siger til det.. Ved han at du ikke har det godt hos din mor? Er han klar på at have dig boende? Kender han til en god skole i hans område? Måske kunne I tage ud og kigge på skolerne i hans område en dag, for at se hvad mulighederne var?

Det er rigtig VIGTIG at man har det godt, der hvor man bor, men måske kan det blive godt hos din mor, hvis I får snakket om det og der sker nogle ændringer.. hvis det ikke kan blive bedre hos din mor, er du så villig til at have det dårligt derhjemme, for ikke at løbe risikoen med en ny skole? For måske kan den skole du finder hos din far være ligeså god som den du er i nu...?

Så for at samle op, er mine tanker, at du skal tale med din mor om hvordan du har det, og fortæl at du overvejer at flytte, og så skal du også tale med din far, og høre hvad han tænker om det, og måske bede ham om at hjælpe dig med at kigge på nogle forskellige skoler i hans område..

Til sidst lige lidt lov; Du må faktisk ikke selv bestemme hvor du skal bo før du er 18, men når man er over 10 år kan man selv kontakte statsforvaltningens skilsmissekontor og bede dem om hjælp, hvis man ikke er tilfreds med hvordan det fungerer. I første omgang synes jeg dog at du skal tale med din far og mor om det, og se om I kan finde en god løsning sammen..

Jeg håber du får taget en beslutning som er rigtig for dig, og jeg håber du får nogle gode snakke med både din mor og far omkring det, så det sted du bor kan blive et sted hvor du har det godt...

Mange tanker fra Heidi