Familie

brevkassespørgsmål

Familie

brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Oprettet 8 år 8 måneder siden

*ikke sikker på det er den rigtige kategori*

Hej, jeg er en pige på 12 år.

Min mor har fået en nu kæreste. Han er sød nok nogle gange, men jeg kan ikke lide ham. Han er ikke den bedste papfar man kunne have.Jeg vil bare have at min mor er glad, og hvis hun er glad med ham, er jeg glad. Men de skændtes hele tiden. Han er umoden. (Også 3-5 år yngre end hende eller noget i den stil.)Og de slog også op på et tidspunkt. De kom så hurtigt sammen igen. Men jeg går stadigvæk og er bange for at det sker igen. Hvis de slår op, skal vi nemlig flytte. Og det har jeg ikke lyst til. Jeg elsker mit værelse, og mit nye hjem efter de flyttede sammen. Jeg har 2 katte og 1 hund. Den ene kat, har ikke haft det særlig godt. Og jeg er bange for at han får det værre hvis vi flytter igen. Jeg ved godt det er egoistisk, og jeg vil bare have min mor er glad. Men jeg ville ønske hun kunne finde en ny kæreste som kunne flytte over i vores nuværende hus. Så ville alt være som det plejer. Bare bedre. Det er bare urealistisk. Jeg var rigtig ked af det, da de slog op sidste gang. Og græd mig i søvn hver aften. Ved tanken om at skulle flytte. Jeg vil ikke flytte. Men vi har ikke særlig mange penge. Og slet ikke nok til bare at blive boende mig, min mor, og min storebror. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre??

Svar:

Hej med dig!

Jeg synes på ingen måde at det er egoistisk af dig, at du gerne vil have at din mor er glad og gerne vil blive boende. Det er helt naturligt at have det sådan. Det kan være rigtig svært at en ny kæreste kommer ind i familien, især når de skændes hele tiden. Det lyder til, at du tænker meget på om de mon kunne finde på at slå op igen og jeg kan godt forstå det bekymrer dig. Man kan desværre aldrig vide om et forhold holder og når det nu en gang er gået i stykker så kan jeg sagtens forstå det gør dig bange. Selvom det er helt i orden at bekymre sig og helt normalt at gøre sig de bekymringer, så er der nogle gange bedre at lade andre bekymre sig om det eller i hvert fald at lade andre vide, at man bekymrer sig om det. Jeg ved godt det ikke er så nemt som så, men det jeg mener med det er, at jeg synes det er vigtigt du får fortalt din mor om dine bekymringer omkring jeres situation. Både det med hendes kæreste og også det med jeres hus. Så kan I få snakket om det og så ved hun hvordan du har det. Jeg er sikker på, at hun også gerne vil have at du er glad og det kan måske hjælpe hvis hun vidste hvordan du har det?

Hvis du synes det er svært at snakke med hende om det, kan du evt. vise hende dette brev du har skrevet. Der har du nemlig rigtig fint beskrevet hvordan du har det. Det kan nogle gange gøre det nemmere at snakke om hvis man har noget at snakke ud fra, som fx. et brev. Jeg håber du vil blive lettet over at få det sagt og at din mor giver dig et stort kram og hjælper dig med at få det bedre med det hele.

Jeg håber du kan bruge mit svar og at du finder mod til at få snakket med din mor!

Med venlig hilsen Astrid

Astrids billede
Astrid har svaret på dette spørgsmål