F*** F***
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
hjælp hjælp hjælp jeg har det af helveds til virkelig ! har den sygeste skyld føelse... jamen fra starten af altså jeg fik for ca et år siden en kæreste og det hele var bare hygge og super fedt og det gik bare så godt og ny forelsket og det hele ! men så efter 11 måneder ca efter jeg har gået og kæmpet med nogle personlige problemer angående mig selv og mit syn på hvordan jeg ser ud , hvor han ikke har været særlig god til at hjælpe mig med fx at komme med komplimenter og sådan nogle simple ting besluttede jeg mig for at slå op , det skal lige siges at vi boede i lejlighed , men så flyttede jeg hjem igen ,så gik der små fem dage hvor jeg egentligt ikke følte jeg savnede ham , så tog jeg hjem til en fyr som jeg havde mødt lidt inden til en fest han virkerde bare så sød der var ligesom bare en gnist , og vi var sammen to dage havde sex han var så perfekt sød fantastisk betænksom fik mig virkelig til at føle jeg var smuk , en føelse jeg virkerlig desperat har manglet ! han var godt nblevet vild med mig , havde det bare skidt over der kun var gået fem dage , nå men jeg skulle self hjem så han kørte mig og mens vi kørte holdte han mig i hånden og pludselig kom jeg til at tænke på eks kæresten og følte bare det skulle være hans hånd der holdte om min , så da jeg kom hjem skrev jeg til fyren at jeg ikke kunne med ham , og han blev ked af det tror jeg da , han skrev ihvertfaldt aaarg FUCK jeg er færdig med det her pis inde på hans facebook , og dagen efter kom jeg sammen med min kæreste igen , men kan ikke få ham den anden ud af mit hoved og nu føler jeg det er forkert at være sammen med min kæreste igen , ham den anden var virkelig alt det jeg havde mangler han masserede mig holdte om mig var sååå kærlig , men på den anden side jeg elsker jo min kæreste , som forresten ikke ved noget om ham den anden jeg var hjemme ved , gud hvor har jeg det træls :( føler mig som en lort ! i nat drømte jeg endda om ham den anden, HVAD SKER der . jeg er så frustreret og ude af mig selv om min kæreste kan mærke det , men vil ikke fortælle ham om den anden fyr for så vil han helt sikkert smutte fra mig og elsker ham jo . er så forvirret hvad skal jeg dog gøre , ska jeg være sammen med ham den betænksomme og kærlige jeg ikke kan få ud af hovedet eller ham jeg elsker

Svar:
Hej anonym
Jeg kan godt se at det er blevet lidt rodet for dig med de to fyre, og jeg kan godt forstå at du er forvirret og har svært ved at finde ud af hvad du skal gøre nu.
Nogle gange kunne det være rart hvis der fulgte en let læselig brugsanvisning med kærligheden, forelskelsen og alle de følelser der følger med, men sådan er det desværre bare ikke.
Da jeg læste dit brev og dit spørgsmål om hvem du skal vælge, så kom jeg til at tænke på flere ting og måske kan du bruge dem til noget, her kommer de i hvert fald:
1. De følelser du har for ham den nye, skal du huske på handler om en ny fascination og minder meget om en nyforelskelse. Når du møder en ny fyr, så er det typisk sådan at både du og fyren er rigtig gode til at kramme og sige søde ting til hinanden. Det varmer og er bare så dejligt.
Når man så har været sammen et stykke tid, så er der nogle der glemmer det her med at sige søde ting til hinanden og vise hinanden at man elsker hinanden. Der sker sommetider når den her første forelskelse er faldet lidt og det bliver et mere normalt forhold. Og det kan man så komme til at savne.
Så på den måde er det faktisk meget normalt det du oplvever, nemlig at du elsker din kæreste, men savner lidt den der forelskelse og de dejlige ting som følger med.
2. Det virker som om du holder meget af din kæreste og jeg tror også det var derfor du fik den følelse i bilen, da du sad med ham den anden. Ud fra det du skriver, lyder det også til at du gerne vil beholde din kæreste og at du virkelig elsker ham.
Derfor har jeg et forslag til dig, om hvad du nu kan gøre.
Så jeg synes dit forhold fortjener en chance. Jeg synes det er vigtigt, at du er ærlig over for din kæreste, og får snakket de her ting igennem med ham.Du skal prøve at fortælle ham om den opmærksomhed du savner, de tanker og følelser du har inden i, at du elsker ham, men savner noget andet.
Jeg synes, du skal have afklaret med dig selv, om dit forhold til din kæreste er det forhold du vil have. Og det kan kun lade sig gøre ved at få snakket det igennem med ham og så mærke efter nede i din mave.
Så jeg synes også du skal prøve at glemme ham den anden i et stykke tid, fordi jeg tror måske det handler mere om de ting du savner ved din kæreste end, at du kunne tænker dig ham den anden som kæreste.
Til sidst vil jeg rose dig for at skrive herind, fordi samtidig med at det er vigtigt at du får snakket med din kæreste, så er det en fordel at snakke med andre voksne. Specielt kan det være en god ide at snakke med nogle som kender dig i forvejen. Så prøv at tænke over om du kunne bruge dine forældre, eller måske nogle andre i din familie.
Alt muligt held og lykke til dig..
Venlig hilsen
Erroll