Føler mig udnyttet og dum!!
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej Cyberhus. Jeg har i laaang tid været virkelig meget vild med denne her fyr og vi har faktisk os været kærester for 2 år siden!. Når, men jeg har jo haft følser for ham al den tid jeg nogensinde har kendt ham, det begyndte han så af udnytte for 8 måneder siden. Han siger en masse søde ting til mig og jeg bliver blød i knæene med det samme! Efter det fører han min hånd ned til hans pik og vil tage mig på brysterne og give mig finger. Jeg går jo bare med på den, for jeg er så naiv at tro han måske så vil kunne lide mig! men aaaaalle de gange det er sket, har han skrevet når jeg er kommet hjem, at han altså ikke havde følser for mig og bla bla bla, og han baresyndes vi skal være venner!! af en eller anden grund kommer vi altid tilbage og tilbage til hinanden og han blive ved med at såre mig. Når men så en dag, gik det bare aaaalt for langt! Jeg var jo jomfru og alt det der, han var den eneste jeg nogensinde har gjort sådanne ting med. Så var vi alene en aften og nat og vi skulle bare være sammen med venner! men vi havde den fedste aften og vi kunne snakke om alt osv.osv.osv. hansagde jeg var skøn og den dejligste person han nogensinde havde mødt. Så begyndte han at klæde mig af og ja? jeg gjorde ikke rigtig modstand for jeg havde seriøst bare en svaghed for den dreng!!!! Ja, og jeg mistede min mødom den aften :-s.. så har jeg nu fået avide af folk at det havde været hans mål hele tiden, for han manglede virkelig noget på den dumme!! jeg vidste det bare ikke.. Og værre endnu, det var et væddemål!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Han har såret mig så dybt og udnyttet min svaghed sååå mange gange. jeg er helt nede og så sur, skuffet, vred, ked af det osv. over det!! jeg føler mig udnyttet og dum og klam og jeg hader ham! DET VAR ET VÆDDEMÅL OM AT JEG SKULLE MISTE MIN FUCKING MØDOM TIL HAM! han skider på mine følser og vil bare have noget på den dumme.. jeg er heeelt nede og hader ham som pesten! jeg er så forvirret! kan du ikke komme med nogen gode råd? så jeg kan komme vidre med mit liv!!!!!!!!!! Tak for det..

Svar:
Kære Du,
Du fortæller at den fyr du har haft følelser for igennem lang tid, og som du har været kærester med  har lavet et væddemål om dig, og jeg forstår godt at du føler dig såret dybt, og at du er vred, skuffet og ked af det! Og jeg giver dig ret - Når han har været med i et væddemål om at du skulle miste din mødom til ham, så har han udnyttet dig, og skidt på dine følelser! Du har al ret til at være ked af det - og til at være vred!
Til gengæld synes jeg du lyder som en stærk pige, der nu er fast besluttet på at komme videre i dit liv - UDEN ham. Og det er rigtig godt at høre!
For det første vil jeg råde dig til aldrig at gå tilbage til ham igen. Det han har gjort viser kun hvor dårlig en ven eller kæreste han i virkeligheden er, og at du ikke kan stole på ham. Hvis han begynder at undskylde eller komme med søde ord igen, hvordan skulle du så kunne stole på at det ikke bare er et væddemål mere, eller at han ikke bare sender en sms bagefter som han har gjort før? Og så har han jo også bevist at han faktisk slet ikke er værd at være ven eller kæreste med. Så faktisk er det meget godt at du hader ham som pesten lige nu, så kan det være det bliver lidt nemmere at komme videre.
Jeg synes at du med det samme skal stoppe al kontakt med ham (måske har du allerede gjort det), og heller ikke svare på hans sms osv. Hvis du har brug for det, kan du evt. skrive eller fortælle ham at han virkelig har såret dig, og at du ikke vil have kontakt med ham mere.
Du skriver også at du føler dig dum og klam. Det er meget normale følelser, og det er normalt at du nu giver dig selv skylden fordi du ikke stoppede det. Men selvom du skriver at i havde en dejlig aften sammen - og selvom du måske godt vidste inderst inde at i ikke ville blive kærester bagefter, så kunne du ikke vide at han kunne finde på at lave væddemål omkring dig.
Jeg synes også, at du skal snakke med en eller flere gode veninder, og fortælle hvad der er sket. Selvom det kan være svært, hjælper det at få snakket med nogen om det. Måske kan du også bruge lidt ekstra tid på at være sammen med dine veninder det næste stykke tid? Hvor i kan lave noget sjovt sammen, og noget du godt kan lide? Så du kan komme til at tænke på noget andet, og så du kan få snakket med nogen om hvordan du har det.
Jeg håber virkelig, at du kommer dig over ham inden alt for længe, så du kan bruge livet på mennesker du holder af - og som holder af dig i stedet for! Hvis du har brug for flere råd, eller for at snakke lidt om det hele, er du meget velkommen i chatten her i cyberhus.
Mange tanker fra Helle.