Føler han noget for mig?
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej:) Jeg ville rigtig gerne have hjælp, til at forstå en dreng, for jeg kan ikke helt finde ud af om han kan lide mig eller ej.. Vi har gået i klasse sammen, indtil han gik ud i 2. Og jeg har ikke set ham i 5 år, indtil han kunne være sammen her igår. Vi har næsten skrevet, talt og skypet sammen i et år, Og ligesiden jeg begyndte at skrive med ham har jeg kunnet lide ham, og min forelskelse blev endnu støre da jeg så ham igår:/ Men der er det problem at vi har haft nogle "forhold" over mobilen, som er gået op og ned, og imens vi ikke skrev sammen, har han haft andre kærester.. Men inden vi mødtes igår hentydede han til at han stadig godt kunne lide mig. Men da vi så begyndte at tale sammen sagde han at han havde været sammen med en pige som jeg går i min klasse (som jeg ikke kan lide) dagen før! Og der blev jeg lidt jaloux.. (han sagde hun var pæn) Da vi ikke kunne være sammen mere, sagde vi næsten ikke farvel, fordi han mødte en pige han kendte, som han så lige skulle snakke med:( Også da jeg kom hjem, skrev jeg til ham, men han svarede ikke, og har stadig ikke svaret! Og vi plejer at skrive hjerte/kyssemund, til hinanden, og jeg troede det betød noget, men fandt ud af at han skriver det til alt og alle.. Lidt senere ser jeg på Facebook at han har været sammen med en af mine gode veninder efter at vi havde været sammen (hun har sagt til mig at hun godt kunne falde for ham) Og der blev jeg mega sur, og nu er jeg bange for at han ikke kan lide mig, og jeg ikke er "god" nok. Der er selvfølgelig også noget positivt: Da vi var sammen spillede vi fodbold, og vi smilede meget til hinanden + han tog min mobil, og kunne nå den når han strakte armen + Når jeg satte mig ned begyndte han at lave mit hår, eller han sad bare og tuperede det, imens vi snakkede (også sød som min bedsteveninde er tog hun et billede af os sammen) + Da vi skrev sammen dagen før, sagde han at han elskede mig, og savnede mig<3 Hvad skal jeg gøre!! HJÆLP!!

Svar:
Hej med dig
Jeg kan godt forstå du er forvirret over om han kan lide dig eller ej og har brug for lidt hjælp til at forstå ham.
Det første jeg tænker er, at grunden til du ikke kan finde ud af hvad han føler, er fordi at han måske heller ikke selv ved hvad han egentlig føler for dig. I havde ikke set hinanden i 5 år, da I så hinanden den anden dag - og selvom I har skrevet, talt og skypet en del sammen, og man helt sikkert kan få en masse følelser for hinanden der, så kan det føles helt anderledes når man sidder overfor hinanden. Måske skal han lige have lidt tid til at mærke efter hvad han føler? Derudover så lyder det til at han måske også flirter med flere andre piger lige nu, som han også skal finde ud af hvad han føler for.
Jeg tror helt sikkert at han har følelser for dig, når nu han har sagt så søde ting til dig. Og jeg synes det er ærgerligt at du sidder med frygten for at du ikke er god nok, fordi det ér du! Jeg tror bare mere det er et spørgsmål om, at han skal finde ud af hvad han præcis føler for dig - er det kærestefølelser eller vennefølelser? og finde ud af hvad han vil med dig og de andre piger. Måske er han slet ikke klar til at have en fast kæreste lige nu? Det kunne måske godt lyde sådan...
Du spørger hvad du skal gøre. Jeg synes, når nu det lyder til at I ellers taler så godt sammen, så skal du tage en ærlig snak med ham. Fortæl ham hvad du føler, og at du har brug at vide hvad han føler for dig og for de andre piger. Men når du tager den snak med ham, skal du også være forberedt på, at han måske ikke fortæller dig det du gerne vil høre.. Men jeg tænker det må være rarere at vide hvad han føler og hvad du kan regne med..
Jeg håber du kan bruge mit svar til noget, og ellers skal du være meget velkommen på chatten her på Cyberhus en dag.
De bedste hilsner fra Heidi