Erroll, det er mig igen
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej Erroll det er mig igen, jeg skrev for et par dage siden om jeg ikk turde spise foran min lærer og har nu set dit svar og tusind tak! Jeg har selv madpakke med i skole, men alligevel synes jeg ikk det er sundt nok, så jeg venter altid til at hun er gået eller så spiser jeg slet ikk.. Så.. Men lige et spørgsmål til: Er det unormalt at jeg har hende i mine tanker hele tiden for hver eneste ting jeg gør, hvis jeg spiser så føler jeg hun sidder ved siden af og kigger på mig, når jeg cykler til skole føler jeg hun kører bag mig - hver eneste ting jeg gør føler jeg at hun på en måde overvåger mig - hele tiden er hun der - hele tiden i mine tanker, jeg tør ikk fortælle hende det.. Hun betyder utroligt meget for mig jeg kan overhovedet ikk beskrive det, jeg har skrevet hende et brev hvor jeg beskrev på en hel A4 side hvor meget hun betyder for mig som jeg gav hende ca. 2 uger før ferien og hun takkede mig og sagde hun var blevet glad og lidt rørt over det, men alligevel synes jeg ikk jeg har fået sagt det hele. Jeg har været på sprogrejse her i sommers og havde tænkt meget på at købe hende noget, jeg fandt en kuglepen hvor der stod: Special Teacher teaching is a work of heart og købte den! Nu er jeg så usikker på om jeg skal give hende den og hvis jeg gir' hende den hvad hun så vil sige, kan jeg få et råd? Tusind tak.. Knus fortvivelsen..

Svar:
Hej igen :)
Nu kender jeg dig ikke så godt, men jeg synes det lyder helt normalt at du har din lærer så meget i tankerne. En af grundende tror jeg kan være, at du har oplevet at hun har taget dig seriøst, har lyttet og hjulpet dig før.
Når der er nogen der viser dig den opmærksomhed og venlighed som din lærer har gjort, så kan hun godt gå hen og betyde rigtig meget. Specielt hvis du ikke er vant til at snakke så meget med dine forældre om de ting som kan være lidt svære.
Jeg synes det var fint, at du skrev et brev til hende før ferien og jeg kan godt forstå hun blev lidt rørt.
Det kan godt være lidt svært at have stærke følelser for sin lærer, fordi på den ene side er hun et helt almindeligt menneske som gerne vil lytte og prøve at hjælpe og på den ande side er hun også din lærer og skal først og fremmest lærer dig dig alle skoletingene.
Men det lyder til at i har et rigtig godt forhold og du har alle de her følelser inden i, så jeg synes du skal gøre to ting nu.
1. Jeg synes du skal skrive et brev mere og give hende det sammen med den gave du har købt. Det tror jeg hun vil blive glad for.
2. I det brev synes jeg det er meget vigtigt at du skriver noget af det som du også har sklrevet til mig. Nemlig at du tænker så meget på hende og at du kan føle hun overvåger dig. Også det der med at du faktisk lader være med at spise.
Din lærer vil sikkert tænke at det er en god ide at i snakker sammen igen. Fordi det er helt ok at du holder meget af din lærer, det er kun dejligt. Men jeg synes heller ikke, at din lærer skal heller ikke fylde så meget, at du tænker over hvad du spiser foran hende og hvad hun tænker om dig hele tiden.
Det tror jeg helt sikkert hun gerne vil hjælpe dig med og det lyder til at i kan snakke om det på en god måde. Så mit råd til dig er, at få skrevet det til hende, så i kan snakke om det igen..:)
Venligst
Erroll