Er virkelig så forvirrede.
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej jeg er en pige på 16 år. Jeg har en eks kæreste som jeg kom sammen med for 2 år siden, ham var jeg meget meget glad for. Vi havde et rigtig tæt forhold. Vi var sammen i et halvt år. Vi har aldrig haft sex eller noget. Jeg har virkelig aldrig kunne glemme ham, han har været i mine tanker lige siden vi slog op. Han slog op med mig pga. jeg var lidt halvfuld en dag og kyssede med en anden, det kunne han åbenbart ikke få ud af hovedet. Men efter vi havde slået op kom han sammen med en pige som også havde kysset med en anden men det var han ligeglad med han tilgav hende bare og de fortsatte som kærester. Efter vi slog op har han virkelig behandlet mig dårligt og fået mig til at gå langt ned. Vi har dog også kysset et par gange, men han går og siger at jeg ligger meget mere i det end han gør, hvilke jeg bare ikke forstår da det er ham som bliver ved med at skrive til mig at han savner mig. Her forleden fik jeg afvide at han havde skrevet til en af mine veninders veninder om hun ikke ville have noget seriøst med ham og at han ikke ville behandle hende dårligt og det lovede han osv, jeg stoler bare overhovedet ikke på ham, han har løget så mange gange overfor mig så føler virkelig ikke at jeg har nogen grund til at stole på ham. han snakker også dårligt om mig men til mig siger han noget helt andet og er virkelig så forvirred. når vi er sammen og vi kysser føles det så rigtigt og også når vi skriver sammen men alligevel føles det også forkert. han prøver også at ligge op til noget seksuelt og så siger jeg nej jeg gider ikke, så bliver han bare helt vildt fornærmet og har ikke lyst til at kysse mig eller noget. Tvivler mange gange på om han virkelig stadig føler noget for mig eller om det bare er en leg det hele for ham, kan du hjælpe mig med at svare på det spørgsmål ud fra det jeg har skrevet?

Svar:
Hejsa
Jeg kan godt forstå du er forvirret, for det lyder som du stadig er lidt vild med din eks kæreste, selvom du på den anden side set synes at han behandler dig dårligt - og det ER virkelig forvirrende når følelserne siger noget andet end fornuften.
Når jeg vejer de ting op mod hinanden, som du fortæller at du har oplevet (og oplever) med ham, så synes jeg dog at der tegner sig et billede - lad os prøve at kigge på det....
Du siger meget tydeligt at du synes der er god grund til at mene at han ikke er til at stole på. Så tænker jeg : hvor trygt vil det være for dig at have noget kørende med en person du ikke har spor tillid til ?? = ikke spor trygt.
Du fortæller at han er interesseret i andre piger og prøver lidt til hèr og dèr...... Prøv at spørge dig selv: har du så egentlig lyst til at være èn han kan vende tilbage til hvis der ikke er bid hos nogen af de andre ???
Det kan godt være at han ikke er til at stole på, men der er faktisk et punkt hvor jeg tror det er meget vigtigt at du lytter godt efter hvad han siger, nemlig når han siger at du lægger mere i jeres kys end han gør. Jeg ved godt at det er benhård kost at jeg siger det sådan her til dig, fordi du stadigvæk har følelser for ham, men jeg tror du skal tage det alvorligt når han siger sådan og så passe på dig selv ved at holde dig fra ham. Men jeg ved godt det er meget nemmere sagt end gjort.
Jeg synes ikke du skal lade dig nøjes med en fyr, som tydeligvis har interesse i andre piger og om der er sex i sigte, som taler dårligt om dig til andre (også selvom han siger noget andet til dig) - det er ikke ok og du er mere værd end det.
Håber du kan bruge mit svar og jeg ønsker dig det bedste
Kh Denise