Er min søster er ikke rask?

brevkassespørgsmål

Er min søster er ikke rask?

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år

Hej Igår da jeg var alene med min lillesøster så jeg hende sidde med en lampeskærm på hovedet og synge henne i et hjørne af vores stue. Jeg lod som ingenting og gik igen. Er det normalt at gøre sådan noget?

Svar:

Hej med dig

Jeg synes det er super godt at du bekymrer dig for din lillesøster, det fortæller mig at du holder meget af din lillesøster. Jeg ved ikke helt hvor gammel din lillesøster er, men da du er 13 år, så er hun måske 12 år, eller yngre.

Rigtig mange børn synes det er spændende og dejligt at lege rollelege, lege med sin fantasi og synge. Det er faktisk super godt at lege med fantasien og prøve sjove og mærkelig ting. Jeg kan sagtens  forestille mig et barn tage en lampe på hovedet og lege sangerinde - eller spille en eller anden rolle.

Hvis din søster leger forskellige lege, hvor hun spiller en anden eller bare leger og ellers virker som om har det godt, så synes jeg det er fint. Ud fra det du skriver, lyder det til at din lillesøster er en helt normal pige med en god fantasi.:)

Hvis hun sidder rigtig tit med en lampeskærm på hovedet inde i stuen, så synes jeg hun skal have snakket med din mor og far om det. Måske er der en grund til det og måske gør hun det fordi hun er ked af noget.

Mit råd til dig lige nu er, at fortælle dine forældre om din bekymring for din lillesøster og sammen med dem finde ud af om der er grund til din bekymring. På den måde behøver du ikke at gå rundt at bekymre dig alene..

Venlig hilsen Anne-Marie