Er magtesløs...
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej... Jeg har et spørgsmål som jeg ikke føler jeg kan snakke med andre om, fordi jeg føler mig totalt dum... Jeg har en dejlig kæreste som jeg har været sammen med i siden jeg var 14 år, og nu bliver jeg snart 17!. Problemet er bare at jeg tit føler jeg er gået glip af min ungdom.. jeg kan ikke snakke om det samme med mine veninder fordi de har prøvet en masse forskelligt, set en masse fyre, oplevet en masse... ham her er mit første kys, min første gang... ALTing.. og jeg elsker ham højere end noget andet, men jeg føler nogle gange at jeg har brug for bare at komme UD af det forhold.. bare starte på ny, gå i byen, få komplimenter af fyre... jeg savner den del af mig... men jeg elsker ham jo helt inde i mit hjerte.. og han er jo sød og dejlig.. hvad fanden gør man? jeg er HELT på bar bund:(

Svar:
Hej med dig
At have den samme kæreste i 3 år, er lang tid når man har den alder, som du har, så jeg kan godt følge dig i, at du på en måde, føler dig udenfor, i forhold til dine veninders erfaringer med fyre. Du har i modsætning til dem, indledt dig tidligt i et forhold og har derfor ikke haft samme behov for at udforske livet på samme måde, som de havde før nu.
Jeg kan sagens forstå, at du elsker din kæreste meget højt, fordi I har nogle gode minder sammen, men du er også nået et stadie i dit liv, hvor du har behov for at starte på en frisk og komme ud og lære nogle nye punkter af dig selv at kende. Det er helt naturligt og der er ingen grund til, at du holder dig tilbage, fordi du har din kæreste. Så selvom du er i et forhold, så skal der stadigvæk være plads til, at du kan tage i byen med dine veninder og more dig uden at han nødvendigvis er med. Når du opfylder nogle af dine egne behov, så er det samtidigt også med til, at gøre dig mere bevidst om, om du stadigvæk vil være kæreste med ham, eller om du er nået et tidspunkt i dit liv, hvor du har behov for at komme videre.
Held og lykke
Joan