Er jeg lebbe ?

brevkassespørgsmål

Er jeg lebbe ?

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år

Jeg er en pige på 14 år som ikke aner om jeg er til piger eller drenge.

Jeg går til dans og ser mange professionelle dansere som er vildt smukke.
Jeg går og tænker på hvor lækre de er, og jeg vil vildt gerne se ud lige som dem.

Der er især 2 piger på 20 og 18 år, som begge har været mine trænere.
Nogle gange ligger jeg og tænker på hvordan det må være at kysse dem, og sådan noget, eller hvordan de ser ud uden tøj på.

Jeg fatter det ikke, nogle gange syntes jeg selv at jeg er for klam, men alligevel kan jeg ikke lade være.

Og når jeg skal til dans nogle af de dage, hvor de også er på danseskolen, så gør jeg vildt meget ud af, hvordan jeg ser ud og sådan. Jeg vil gerne have at de kigger på mig og sådan noget.

Er det normalt? Er jeg lebbe?

Jeg har haft flere kæreste altså drenge, har aldrig haft piger. men går nogle gange og tænker på det, at have en kvindelig kæreste, er det normalt altså som 14 årig?

hjææælp, vil gerne have svar.

Svar:

Kære pige 14 år.

Jeg synes, at det er rigtigt fint, at du skriver ind i brevkassen!

Det er helt almindeligt og normalt at unge piger, som du, er i tvivl om deres seksualitet.
Mange unge piger leger, som du, med tanken om, at de måske er lesbiske eller biseksuelle.

Det er en naturlig del af vores udvikling at lege lidt med seksualiteten i teenageårene. Det behøver ikke betyde, at du er lesbisk.

Og der er mange piger, der bliver fascineret af andre piger, der ser godt ud. Det kan bare handle om, at du beundre dem, og ser op til dem. Der behøver ikke være noget romantisk eller seksuelt i den fascination du har af dine dansetrænere.

Men hvis du gerne vil vide mere, så kan du prøve at logge på Ungdomstelefonen.
Du kan ringe til dem på 33 36 00 80 tirsdag 19-21.
Her sidder unge bøsser og lesbiske og er parat til at rådgive helt anonymt.

Du er helt bestemt ikke klam uanset om du er lesbisk eller ej, som du skriver, at du nogle gange føler dig. Det vigtigst af alt er, at du er glad for dig selv og accepterer dig selv for den unikke person du er. Det ændrer din seksualitet ingenting ved.

De bedste ønsker
Loa