Er jeg forkert og er min krop unormal?
brevkassespørgsmål af
Anonym
23 år
Jeg vil gerne skrive til jer om noget, som jeg har det meget skidt med.
Jeg er vokset op på en måde, så jeg idag ( nok) har let ved at banke mig selv i hovedet og ikke at kunne glemme mine fejl. Måske det også spiller ind her?
Jeg kommer i en kirke hvor jeg lærte denne fyr som var udvekslingsstudent at kende. Han er nu rejst hjem.
Da jeg lærte ham at kende, tænkte jeg på ham som en lidt stille, meget høflig  fyr, som jeg ikke så ud over de sammenkomster, som det var med de andre. Jeg ved, at han sås med flere af de andre privat, også andre piger. Han er katolik og meget troende. Det er de fleste også i den "gruppe" som jeg ser på fast basis, men jeg er ikke sådan "meget troende"...
Den her fyr kontakter mig så fortsat nu. Og han begyndte at skrive om, at han træner og er på diæt. Han sendte billeder af sin krop, hvilket jeg synes var underligt, Men jeg er ikke vant til at mit "ja" og "nej" bliver respekteret hjemmefra og hvis jeg mærker noget som er dejligt eller skidt, så slår mine tanker straks over i; "må jeg have det sådan her, er jeg ok? Er jeg normal, er jeg forkert"!??!
Jeg onanerer og jeg føler skam over det, meget, fordi jeg har lært, at det er forkert, snusket og meget sådan "ikke så godt". Men jeg gør det, fordi jeg er ved at finde min egen vej og gøre det der giver mening for mit liv, og for mig og også hermed sommetider gøre det modsatte af, hvad jeg er vokset op med. I denne proces tænker jeg, at der naturligt kommer ( meget) selvbebrejdelse, når man er mig!!
Men denne fyr, han sendte så forleden en del billeder af sig selv i underbukser. Og jeg tænkte, at "det er lidt upassende". Men jeg er meget høflig og skrev, at hans træning havde givet resultater og at det var "godt" eller sådan noget.
Han skrev så ting, som gjorde at det hele nu er HELT anderledes imellem os og at jeg har det meget skidt!!!
Han begyndte at sende billeder af sin penis, i slap og stiv tilstand. Og han blev jo tydeligt sexuelt opstemt, hvilket jeg med stor skam også må indrømme , at jeg gjorde! Jeg forstod slet ikke hvor den generte fyr var henne og det virkede som om , at han "prostituerede" som selv foran mig. En del mig tæmkte også, at det var uskyldigt...jeg skrev igen og igen meget neutale ord retur, at han var smuk, at det var godt at se, at hans træning bar frugt osv. Men det kunne jeg ikke vedblive med, da han sendte videoklip hvor han onanerede og svingede med sin penis ( og gjorde grin med det).
Jeg skrev, at han IKKE skulle gøre noget han ville fortryde og at jeg IKKE forventede noget, da han pludselig skrev; "Hvad vil du se?!?!
Men han var gået i selvsving, og jeg var jo også påvirket, Og medvirkede til at opmunrte ham for jeg skrev ikke "stop, nu logger jeg af". ( det var på Messenger).
Når jeg er på FB så logger han meget hurtigt på, sådan var det tidligere. Og han er svær at "slippe af med".
Men det igår udviklede sig også til, at han spurgte om ting jeg ikke ville svare på, selv om han først havde givet mig sine svar på samme spørgsmål, om jeg onanerer, hvor tit, hvordan og hvorhenne? Og om jeg får orgasme, om jeg har haft sex osv. Han efterlyste også billeder, hvilket jeg nægtede.For jeg vil aldrig sende nøgenbilleder til en fremmed, hvilket han på en måde er  for mig...
Jeg endte med at blive meget "liderlig" og bare det at indrømme det her, det får mig til at skamme mig så meget.
Han er 23 år og jeg er samme alder, så jeg har jo ikke "snydt" en mindreårig. Ikke gjort noget kriminelt tænker jeg. Men jeg har ikke aktivt skrevet "stop" eller logget af. Jeg er dårlig til at sige fra og tænker straks, da jeg sad i det, o det var mig, der også var sart eller om den "det her er på en måde ikke ok og rart"...var "nok" og ok en følelse til, at jeg måtte lytte, stoppe op og bare logge af!??!
Idag så er jeg så skuffet over mig selv! Jeg synes jeg er et svin!
Jeg har på en måde bare lyst at blokere ham. Han har ikke mit mobil nr eller min mail.
Han skrev at han havde lavet en video men den kunne han ikke sende, da den var for stor at sende...
Er jeg et svin? Har jeg handlet forkert? Oghvorfor blev jeg så fuld af lyst ved at se de billeder? Er der noget galt med mig, min moral og min krop, siden jeg blev så våd, så jeg måtte bruge min dyne til at tørre mig med?
Nu er jeg også ekstra flov over at onanere når jeg er alene ( og jeg ser ikke på hans billeder men jeg har jo set dem!)
Er det overhovedet ok at blive så opstemt?
Hvad skal jeg gøre?
Jeg ønsker ikke at tage kontakt til ham og have en dialog omkring det skete, det skylder jeg vel ikke ham fyren?
vh
den meget skamfulde....

Svar:
Kære du
Godt du skriver når du er bliver i tvivl om de følelser og tanker du gør dig. Det er ikke rart at føle sig forkert, eller at føle at man måske gør noget forkert. Jeg håber jeg kan afhjælpe den følelse lidt.
NEJ, du er ikke forkert. Når du onanerer gør du som langt de fleste andre mennesker gør. Onani, er på ingen måder forkert eller skamfuldt, og jeg synes det er positivt at du har besluttet dig for at finde din egen vej. Hvis onani er en del af den vej du vælger, er der intet forkert i det. Mere end 80 procent af alle voksne i Danmark mellem 18-74 år onanerer ind imellem. Nogle en sjælden gang, og andre gør det ugentligt, eller måske flere gange dagligt. Der er intet forkert i at blive liderlig. Det er en helt naturlig menneskelig følelse.
Nej, din krop er ikke unormal, når du føler lyst og bliver våd. Kroppen reagerer helt naturligt på den seksuelle stimuli, du oplever når han sender de her ting. Også selv om du ikke er sikker på om du overhovedet vil modtage noget fra ham, kan kroppen godt blive seksuelt opstemt.
Nej, der er ikke noget galt med din moral. Den her fyr er voksen, og har selv valgt at sende billeder og video. Selv om du er i tvivl om du overhovedet har lyst til at modtage de her ting, er der intet galt med din moral (eller din krop) når du alligevel er nysgerrig og bliver liderlig.
Det er tydeligt, at du under ingen omstændigheder har lyst til at sende lignende billeder til ham. Det skal du selvfølgelig holde fast i. Ikke at der er noget forkert i at sende den slags billeder. Men hvis man virkelig har lyst, og det er et menneske som man kender rigtig godt og føler sig tryg ved.
Selvom du er nysgerrig, og er endt med at blive meget liderlig, lyder det til at du egentlig helst ville være fri for at modtage de her billeder og videoer. Men at du har svært ved at sige fra.
Jeg nævnte lige før at det er helt okay at sende billeder og videoer, hvis man er voksen. Men det er selvfølgelig vigtigt, at man kun sender til nogen der faktisk ønsker at modtage den slags. Derfor er det også helt i orden for dig at sige fra. Enten ved at skrive det direkte til ham...eller ved "bare" at blokkere ham, hvis det er for svært at skulle konfrontere ham med en afvisning. Du "skylder" ham ikke noget. Hverken ved at føle dig tvunget til at se det han sender, eller ved at svare ham på en pæn måde.
Jeg kan ikke sige dig, hvad der er det rigtige at gøre for dig. Når jeg læser dit spørgsmål er det tydeligt, at du er i konflikt med dig selv om det her.
Men jeg kan sige dig at du ikke har gjort noget forkert i forhold til den her fyr. Din krop reagerer helt naturligt og din moral er på ingen måder dårlig.
Gode hilsner
Elisa