Er det pædofili?

brevkassespørgsmål

Er det pædofili?

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år

Har igennem den sidste tid snavet med en dreng på 13. mange af mine venner siger det er klamt.

er jeg pædofil?

Svar:

Hejsa
En pædofil er en person som seksuelt tiltrukket af børn. Eftersom du ikke er voksen, er der ikke tale om pædofili.

Det er forskelligt hvem man bliver tiltrukket af. Du oplever nu, at du har mødt en sød dreng som er yngre end dig selv. Det kan være du på et andet tidspunkt møder en ældre dreng, som du godt kan lide. Man kan ikke altid selv styre, hvem man godt kan lide.

Omkring 16 års alderen er der mange piger, som falder for fyre, der er ældre end de selv er, da piger og drenge udvikles i forskellige tempo. Måske er nogle af dine veninder interesseret i ældre fyre, og derfor kan de have svært ved at forstå at du er interesseret i en dreng på 13 år.

Det er ikke forkert af dig at du er sammen med en dreng på 13 år, hvis det er ham du godt kan lide. Det er vigtigt at du gør det, som føles rigtigt for dig!

Held og lykke med kærligheden.

Mange hilsner
Marianne