Er det forkert

brevkassespørgsmål

Er det forkert

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år

Hej.

Jeg slog op med min kæreste i går, og i dag ved jeg ikke, om det er forkert det jeg har gjort, for lidt efter var han hele tiden sammen med en anden.

Det føles bare som om han hele tiden bedst har kunnet lide hende.

Jeg ved det ikke - kan jeg bedst lide ham eller en anden?
Jeg ved det ikke?

Svar:

Kære pige 13 år.

At slå op med en kæreste kan være en svær ting. Især fordi man kan komme i tvivl om det var det rigtige at gøre.

Du skriver, at du er i tvivl om han bedst har kunnet lide hende, som han er sammen med nu, hvor i har slået op.
Men jeg synes, at du skal tro på, at han holdt meget af dig. Tro på, at han virkelig mente det, da I var sammen.

Hvis det betyder meget for dig at vide det, så synes jeg, at du skal prøve at spørge ham direkte, hvis I stadig taler lidt sammen. Der kan aldrig ske noget ved at være ærlig og spørge.

Jeg vil gerne give dig et par eksempler, som jeg kender andre, der har brugt i en situation som din:

Du kan tale med dine veninder om det. Det hjælper nogle gange at fortælle, hvordan man har det og høre, hvad andre har gjort og tænkt i lignende situationer.

Du kan også skrive et brev til ham. Du behøver ikke give ham det, men det kan hjælpe at se din tvivl og dine spørgsmål det sort på hvidt på skrift.

Det kan være det hjælper dig til at se, om det var det rigtige du gjorde.
Og tro mig – kærlighed er forvirrende og et kæmpe virvar af forskellige følelse, men er også skønt og storslået.

De varmeste hilsner
Loa