Ensom og forladt.
brevkassespørgsmål af
Anonym
19 år
Hej. Mit navn er Julia.. Jeg ville høre om i kan hjælpe mig. Jeg har det virkelig dårligt, jeg har lyst til at begå selvmord hele tiden, og føler ikke at jeg er godt nok til nogle. Og jeg har virkelig brug for hjælp hjælp.. Jeg har det så dårligt at jeg sider og tuder hver dag. Og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre for at få det godt igen.. Jeg er helt nede i det sorte huld. Og jeg kan ikke komme op igen.. Så ville høre om der er en der kan hjælpe mig med t snakke med mig og alt det jeg går og slåsser med.. For min familie de ville ikke hjælpe mig.. Og min kæreste han kan ikke hjælpe mig for er så langt ude hvor jeg ikke kan bånde.. Og jeg har det virkelig dårligt.. Håber i kan hjælpe mig med at få det godt med mig selv og med det hele.. Knus

Svar:
Kære Julia
Først vil jeg lige sige at jeg har slettet dit efternavn fra dit brev, for at beskytte din anonymitet.
Vi vil rigtig gerne hjælpe dig her i Cyberhus, vi vil gerne tale med dig om alt det du går og slåsser med og sammen med dig prøve at finde ud af, hvad du kan gøre for, at få det godt igen.
Du fortæller ikke så meget i dit brev om, hvordan det kan være du har det så dårligt som du har det lige nu, måske ved du det slet ikke? Derfor tænker jeg at det kan være en rigtig god ide, hvis du logger på chatrådgivningen og får en snak med en voksen rådgiver om hvordan du har det. I chatten er det nemmere at snakke sammen fordi dig og rådgiveren kan stille spørgsmål til hinanden - kunne du have lyst til at prøve at besøge chatrådgivningen?
Du spørger om der er en der vil hjælpe dig og snakke med dig om hvordan du har det, det vil vi meget gerne i vores chatrådgivning. Hvis du hellere vil snakke i telefon med en vil jeg foreslå dig at ringe til Børns Vilkårs Børnetelefon på tlf 116 111 eller til livslinien på tlf 70 201 201.
Jeg håber du kan bruge nogle af de muligheder, jeg har foreslået og du er selvfølgelig også meget velkommen til at skrive til brevkassen igen.
De bedste hilsner og tanker
Camilla