endnu èn i rækken:(
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Heij brevkasse:/.. - er en pige, som er ret fortvivlet:s.. er en pige på 16, og har altid haft venner som er lidt ældre end mig, og ja, så her for nogle måneder siden blev jeg så ret gode venner med en som er 20. vi kalder ham X . mig og X kom tættere og tættere på hinanden, og efter en del tid, luftede vi lidt idèen for hinanden med at et forhold ku være en dejlig idè .. vi hygged os rigtig meget, og lå tit og pusse-nussed når vi var sammen, dog afslog jeg ham hvergang han begyndte at ville lave noget lidt frækkere end at nusse, da jeg var jomfru, og han var forstående over for det( hvilket var rigtig rart:) ) - en weekend var vi så taget til fest hos min bedsteveninde, og hendes kæreste, og mig og X skulle sove hos dem:), og vi havde vores eget værelse. vi havde begge fået en smule at drikke, dog ikke voldsomt meget, og vi lå der i sengen og fik ret meget lyst til hinanden, og vi besluttede os for at ha sex . det var utrolig dejligt, og vi nød det begge 2, men da seancen var færdig, og han lå ved siden ad mig kom han med kommentarene" skyd mig lige nu? jeg vil virkli slå mig selv ihjel over det jeg har gjort". sagde intet og lagde mig tilat sove, selvom det såred mig dybt og fortrød alt der lige var sket.. dagen efter snakked vi næsten ikke sammen, så tog hjem, og så skrev vi over mobilen.. vi har ikke været sammen siden, dog har vi diskuteret over SMS. den efterfølgene uge efter vi havde sex, var han meget påpasselig og ked af det som var sket, fordi at jeg på det tidspunkt stadig var 15, og fordi at han vidste at jeg sku rejse efter sommer, og derfor ville han intet forhold havde med mig. (jeg ska på efterskole efter sommer) det såred mig også en del, da det var min første gang, og stoled på ham da vi jo havde snakket om at komme sammen men tror at jeg må indse at han bare ville knalde mig.. problemet er nu, at jeg har fået en kæreste, som jeg er rigtig forelsket i, men X bliver ved med at opsøge mig :s.. han er sur og skælder mig hele tiden ud over at jeg har fået kæreste, fordi at han sir at han har store følelser for mig. min kæreste ved intet om at mig og X havde sex, men han ved at vi har haft noget kørende.. X gør med vilje det at han skriver åbenlyst løgne til mig på facebook, og mobil når han ved jeg er sammen med min kæreste, for at få det til at ligne at jeg er min kæreste utro:(.. ved ikke hva jeg skal gøre lige nu?:s .. og kan jeg overhovedet gør noget?

Svar:
Hej pige 16
Jeg kan godt se at det er en svær situation du står i. Det er rigtig ærgerligt at x og dig er gået så skævt af hinanden at han opfører sig sådan nu.
Ud fra det du fortæller forstår jeg det sådan at du på ingen måder er i tvivl om at du ikke ønsker noget forhold til x mere.
Når man går hver til sit er det ikke unormalt at den ene eller begge to stadig har nogle følelser i klemme, eller føler sig uretfærdigt behandlet. Det lyder som om x har det på den måde. Jeg vil lige skynde mig at sige, at  selvom han måske føler sig uretfærdigt behandlet behøver på ingen måder at betyde at det faktisk er sådan det hænger sammen og at han skriver vrede beskeder og løgne om dig på facebook, er på ingen måder i orden.
Du spørger om du kan gøre noget, og jeg forstår det som du mener om du kan gøre noget for at stoppe ham, og ja det synes jeg godt du kan.
Du kunne skrive til ham at det der har været mellem jer er slut og at du ikke længere ønsker at i skal snakke sammen. Hvis du har brug for det kan du skrive til ham hvordan du har oplevet det der er sket mellem jer, men det er ikke noget han har krav på. Skriv til ham at du fra nu af ikke længere vil svare ham når han prøver at komme i kontakt.
Derefter synes jeg du skal gøre hvad du kan for ganske enkelt at stoppe Jeres kommunikation. Blokkér ham på facebook, så han ikke længere kan skrive beskeder til dig. Lad være med at svare på hans sms, eller telefon opkald. Jeg ved godt at det kan være svært, men det er en ret effektiv måde at undgå den negative kontakt i har lige nu.
Sidst men ikke mindt tror jeg det vil være godt hvis du fortæller din kæreste om hvad det er der sker, så han ved hvorfor du gør som du gør og hvorfor x opfører sig sådan. Så vil din kæreste også kunne støtte dig.
Håber du kan bruge mine ord til noget...ellers må du skrive igen.
Erroll