En lille smule bange
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej,
jeg har været kærester med en dreng i 3 uger. Han er mega sød!
Jeg føler mig lidt mærkelig når han tager fat om mig, han er overhovedet ikke voldelig men det føler jeg han er!
Jeg synes det er lidt mærkeligt! Jeg elsker ham overalt på jorden! Han er bare dejlig...
Jeg ville også gerne vide om du har et par fif om at kysse :P

Svar:
Kære pige 13 år
Hvor er det flot du er så god til at mærke efter hvordan du har det sammen med din kæreste. Det er godt.
Hvis du føler, at din kæreste tager for hårdt fat om dig, så synes jeg, at du skal være ærlig og sige det til ham.
Det kan godt være, at han slet ikke tænker over, at han tager lidt voldsomt fat i dig. Måske han blot har fået det som vane og ikke tænker over, at det kan virke voldsomt på dig.
Næste gang, at du føler, at han tager lidt hårdt fat, så sig til ham, at det virker voldsomt på dig, og at du meget gerne vil have, at han ikke gør det så voldsomt næste gang.
Det er meget svært at give kysse-fif til andre, da alle har deres egen måde at kysse på. Jeg vil råde dig til at lade dine følelser og mavefornemmelse føre dig frem.
Lyt til dit hjerte og gør det, som du føler er naturligt og dejligt for dig. Spørg din kæreste, om han kan lide den måde, som du kysser ham på og spørg ham eventuel, om han gerne vil have, at du kysser ham på en lidt anden måde.
På den anden side kan du også sagtens sige til din kæreste, hvordan du gerne vil have, at han kysser dig, og hvordan du godt kan lide at blive kysset.
På den måde, kan man blive man med erfaring og ærlig snak, bedre til at kysse...
God fornøjelse.
Hilsner fra Line