En dreng i min klasse
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Kære Cyberhus. Jeg ved ikke om det er den rigtige tråd jeg skriver på men jeg prøver. Problemet er at der er en dreng i min klasse som ikke er ligesom alle andre. Han går meget hurtigt amok (både på folk og på ting) hans forældre drikker og han har det faktisk elendigt. Skolen er klar over det men der bliver ikke rigtigt gjort noget ved det. Han har heller aldrig lavet lektier og kommer faktisk bare i skole for at være der. HVergang han er gået amok på nogen kommer han bare ned i AKT (Aktivitet Kontakt Adfær) og for sig en kop kakao hvorefter han bare kommer op i klassen igen. Kan det være rigtigt at sådan en dreng ikke skal have noget hjælp af en art eller ihvertfald tilbud om en specielklasse?

Svar:
Hej
Jeg synes bare det er så skønt at læse at du bekymrer dig om drengen fra din klasse. Det lyder bestemt som en dreng der har det rigtig svært og det er jo klart hvis han kommer fra en familie med store problemer. Jeg kan godt forstå at du undrer dig over hvorfor skolen ikke sætter ind med mere hjælp til drengen og hans familie, når det nu er så tydeligt at der er brug for mere hjælp.
Jeg synes du skal tale med din klasselærer om din bekymring for drengen, fordi det kan ikke undgås at du og andre i klassen bliver påvirket af at se en klassekammerat have det så dårligt. Fortæl også om det derhjemme og få evt din mor eller far til at tage snakken med din lærer sammen med dig. Jeg vil give dig helt ret i at vi skal ikke bare lade som ingenting når nogen omkring os har brug for hjælp - og dèt at du og din familie tager en snak med din lærer, kan måske være med til at skolen bliver endnu mere opmærksomme på at der er et alvorligt problem.
Tusind tak for dit betænksomme spørgsmål til brevkassen
Kh Denise