Døden
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Jeg vil gerne indlægges på psykiatrisk hospital. For, hvis jeg er der kan jeg få hjælp og de kan sørge for at jeg, hverken selvskader, gør skade på andre eller begå selvmord. For jeg har haft selvmordstanker de sidste 3 måneder også selvom jeg får hjælp. Har I nogle idé om, hvad jeg kan gøre for at blive indlagt?

Svar:
Hej med dig...
Jeg synes det er rigtig godt og flot, at du er så bevidst om, at du har brug for hjælp. Godt gået.
Jeg kan desværre nok ikke give dig det svar du håber på, fordi der er kun en vej ind til psykriatisk behandling og det er gennem egen læge, eller de læger/behandler som du måske allerede er i kontakt med. Så her er det vigtigt, at du får fortalt det hele, fordi så kan din læge/behandlere bedre vurderer hvad der er den bedste behandling for dig.
Der findes også psykriatiske skadestuer, hvor man kan blive indlagt akut. Det er et sted man kan tage ud til eller ringe til, hvis du er i akut fare for at begå selvmord eller skade andre mennesker. Hvis de så vurderer, at du har behov for det, kan de beholder så dig i en eller flere dage, indtil de vurderer at det er sikkert at lukke dig ud igen. Det er ikke så meget behandling, men mere et spørgsmål om at beskytte dig. Så hvis du føler der virkelig er fare på færde en dag, så prøv at ringe til den nærmeste skadestue.. du kan se en liste over psykriatiske skadestuer her.
Jeg håber rigtig meget du får den hjælp du har brug for og godt du er nysgerrig på hvordan du kan få den.. godt gået.
Venlig hilsen
Erroll