Driller Hunden?

brevkassespørgsmål

Driller Hunden?

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Oprettet 11 år 1 måned siden

Hej, der er en i skolen, som irriterer mig. Jeg vil gerne drille ham. Hvad gør jeg?

Svar:

Hej med dig!

Du skriver, der er en i skolen, der irriterer dig, og at du har lyst til at finde en måde at drille ham på.
Min første tanke er, at det faktisk ret sjældent løser problemerne at drille hinanden - tværtimod! Også uanset hvor irriterende, man synes, den anden person er.

Derfor tænker jeg, at du måske kan undgå at blive irriteret af/på ham ved faktisk at forsøge at undgå ham. Så slipper du både for at skulle genere ham, men også for at blive generet selv. Tit er det jo faktisk også den smarteste løsning at vise, at man er ligeglad, for så bliver det lige pludselig ikke så sjovt for ham at irritere dig længere. Hvis du derimod begynder at irritere ham, så kan du være så uheldig, at det hele faktisk bliver værre, og at han derfor vil fortsætte med at irritere dig.

Det er lige mine tanker omkring den lidt besværlige situation, du står i. Mit bedste råd er altså, at du skal prøve at undgå ham, og så se om ikke du slipper af med din irritation og lysten til at ville drille ham.
Jeg håber du kan bruge mit svar!

De bedste hilsner,
Katrine