..? drengen
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Heej brevkasse.. og andre der nu læser det her.. Jeg er en pige på 14.. og har en kæreste på 16.. vi har været sammen i 2 måneder i dag.. han skal på efterskole her efter sommerferien.. /: hvilket jeg jo er træt af, for så kan jeg ikk rigitg få ham at se.. Vi har været rigtig meget sammen og har det rigitg godt sammen, jeg føler mig ikk presstet til noget på noegn måde.. jo vi prøver da mine grænser af men ikk sån at det bliver ubehageligt, for jeg er rimelig tryg ved ham..
Men nogle gange bliver han bare virkelig misundelig, og jeg har sagt til ham at det er der ikk nogen grund til. Han bliver misundelig hvis jeg tager i byen med nogle veninder.. han skal enlig helst hele tiden vide hvor jeg er,, jeg har utrolig mange drenge venner, og det er nogle jeg holder rigitg meget af.. men han bliver bare så sur på mig når jeg skriver med andre.. Altså jeg elsker ham virkelig, men det er vildt underligt, for nogle gange gør han mig lidt bange, med hensyn til det han skriver.. ikk at det er truende, men hvis det bliver seksuelt og sån nogle forskellige ting.. han ved faktisk alt om mig, og jeg ved alt om ham, så det jo enlig godt nok..
Men jeg har lige været en uge på ferie med min far og papmor og hendes familie på en lille ø.. og der var der ikk noget forbindelse til min mobil.. og der snakkede jeg med 2 drenge derovre, som jeg snakkede rigitg godt med, og vi sad og drak på en bænk sammen med 2 andre piger som vi også kendte.. og vi sad der og hyggede os rigtig meget,, jeg havde min mobil i lommen.. og så kommer der sån en flok drenge på 3-4 stykker og de er sån omkring 18-19 .. og de kom så og drak med os..
jeg var blevet sån lidt fuld i det, og ved et uhels kommer til at ringe min kæreste op, og han hører så alt det vi siger, men så siger sån en af dem til mig (en jeg sidder ved siden af) at han gerne lige vil spørge mig om noget face to face.. jeg tænker fair nok, det må han vel godt.. (min kæreste er stadig i røret) og så går vi sån om bag en bygning hvor der er nogle bade bokse.. der tager han mig så med ind,, jeg kigger hurtigt på min mobil, og skynder mig at ligge på og tænker ikk mere over det.. så hiver ham manden mig så ind på toilettet og han begynder at kysse mig, han tager om mig og holder mig tæt ind til sig,, jeg føler det meget ubehageligt! og prøver virkelig at rive mig væk.. men på en eller snden måde får han gjort sån at jeg ikk kan kæmfe imod mere,, og han hiver mine bukser af og stikker sin finger op i mig. /: og jeg finder det meget ubehageligt, og siger det også til ham,, men han gør det hårde..
jeg kan høre at de drenge går derude og kalder på mig,, men manden holder mig for munden,, og så får jeg mig revet lidt fri og råber "her!" og de kommer stormene ind på toilettet, jeg sparker på den låste dør.. og de får den på en underlig måde åbnet døren.. og begynder at sparke og slå ham.. så han går væk fra mig.. den ene af de drenge jeg kender er rimelig stærk og stor.. så han bliver ved med at smadre ham der manden,, og jeg sidder og begynder at græde, den anden af drengene løber over til mig og holder om mig og hjælper mig med at få mit tøj sat ordenligt igen,, og følger mig ud og holder mig ind til ham, og trøster mig.. den anden kommer igen efter 5 minutter.. vi får sat os over til de voksne ii vores "lejer" og de spørger hva der er sket.. og jeg fortæller dem det, de trøster mig alle sammen og siger at de er her og de skal nok passe på mig !
jeg siger at de skal ikk sige noget til nogle eller noget!! for det vil jeg ikk have.. jeg skal op og tisse, den dreng som holdte om mig gik med.. og på vejen ser jeg ham manden sidde og have næseblod og vennerne siger han har brækket armenen, hvilket det også så ud til.. og hans knæ var hoppet af.. og han så vildt forfærdelig ud.. jeg blev vildt bange for ham.. da jeg kommer ud igen går vi tilbage og sidder og hygger os lidt, da vi kan høre at der kommer en helikopter for at hente ham /:
og nu ve jeg så ikk om jeg skal fortælle det til min kæreste, eller holde tæt med det, for jeg ved virkelig ikk hordan han vil tage det, og det kan være han slår op ? jeg ved det ikk /: hjæælp /: Kram Den annonyme /:

Svar:
Hej anonym
Det er en rigtig ubehagelig oplevelse du har været udsat for, og jeg kan godt forstå du blev bange, da du så ham sidder der ved vejen. Det er ulovligt og meget forkert det manden han gjorde ved dig.
Jeg synes det er rigtig godt at høre, at både din familie og venner var hos dig efter det skete og trøstede dig. Det lyder også til at I fik snakket godt om det. Det er nemlig vigtigt at snakke med andre om sådan en oplevelse. Hvis man ikke snakker om det, så kan det nemlig gøre mere ondt inden i.
Hvis du en dag kommer til at tænke på det igen og bliver ked af det, så synes jeg det er meget vigtigt, at du igen snakker med din far, papmor og venner om det. På den måde kan du nemlig få den bedste støtte.
Derfor synes jeg også det er vigtigt, at du fortæller din kæreste om det der er sket. Det handler nemlig om dig og ikke hvordan din kæreste reagerer. Din kærestes opgave her er at støtte dig og trøste dig, hvis du bliver ked af det.
Hvis han vælger at slå op på grund af det der er sket, så er det ham der ikke er en god kæreste og så fortjener han ikke dig.
Det lyder til at du og din kæreste har det dejligt sammen, men du fortæller også at din kæreste er meget misundelig og sommetider gør dig lidt bange, selvom du elsker ham.
Det er ikke ok, at du bliver lidt bange og jeg synes du skal fortælle ham hvorfor du bliver bange. Jeg synes du skal være ærlig over for ham. På den måde vil han måske mærke, at han kan stole 100% på dig og måske vil det få ham til at slappe lidt mere af, så du kan være sammen med dine venner, uden at skulle tænke på hvordan han reagerer.
Udover at snakke med ham, vil jeg foreslå dig to ting, som du måske kan få glæde af.
Prøv at snakke med dine forældre om det her med din kæreste også..Hør hvad de har at sige og på den måde kan de måske også støtte dig, hvis du synes det er svært at få sagt til ham.
Hvis du har brug for et råd fra en voksen eller bare har lyst til at chatte med en, så kan du besøge vores chatrådgivning hver mandag til torsdag, kl. 15-19.00.
Håber du kan bruge mit svar..
Venligst
Erroll