To drenge forelsket i mig!:/
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej!:) Jeg har været bedste drenge-venner med to drenge, siden jeg var 2 år gammel!:) Men så begyndte der at komme lidt kærlighed mellem, os alle sammen!:/ Til en fest, havde de begge to inviteret mig til samme fest...? Og senere på aften, kom jeg til at kysse med dem begge:( PG. vi legede S, p eller k, og havde det virkeligt dårligt med det...:( Et par dage senere havde begge drenge sprugt mig og vi skulle være kærester, men det ville jo ødlager vores venskab, så ville ikke komme sammen med dem:( Men de troede vi havde noget kørene, så de blev knust!:( Hvad skal jeg gøre??? Knus: Mulle-pi'en

Svar:
Hej Mulle-pi'en
Tak for dit brev, som jeg håber jeg kan hjælpe dig med. Det lyder som om det er nogle rigtige gode drengevenner du har, som du holder meget af. Du skriver, der er kommet kærlighed i mellem jer allesammen, betyder det, du også er blevet lidt forelsket i en af dem eller dem begge to? Måske kunne det være en god ide at tænke over det, og om du kunne tænke dig at være kærester med en af dem, også selvom den anden ville blive ked af det.
jeg kan godt forstå hvis det er kommet bag på dig, da de begge inviterede dig til festen, men måske blev du også lidt glad. For det er altid rart når dem vi godt kan lide, viser det. Når du skriver, du kyssede dem begge da I legede S,P eller K, så tænker jeg, om det ikke er en del af legen? og derfor, er det vel ikke helt det samme, som et rigtigt kys. Selvom du i starten skrev, der var kommet kærlighed mellem jer alle, forstår jeg det sådan, at du ikke ønsker at være kærester med dem, men, de måske er kommet til at tro du gerne vil. Det er selvfølgelig heller ikke rart, men jeg syntes ikke kyssene gælder for rigtige kys, når det var i S, P eller K.
Jeg kan godt forstå, du bliver ked af at dine drengevenner blev knust, fordi du ikke vil være kærester med dem. Det er aldrig rart, når vi bliver nødt til at gøre noget, som andre bliver kede af. Men jeg mener, du bliver nødt til at gøre det, der er rigtigt for dig og du kan ikke undgå at såre andre eller selv blive såret i kærlighed. Jeg ved godt, det er lidt hårdt, men jeg tror, den eneste måde, du kan hjælpe dine venner igennem det her, er at fortælle dem hvordan du har det med dem og du ikke vil miste dem som venner. Jeg tror det er vigtigt, du lytter til hvordan de har det og fortæller dem flere gange, du kun vil være venner, så de ikke bliver i tvivl. De vil være kede af det et stykke tid, men jeg tror, de med tiden vil kunne forstå dig, for de er vel også interesseret i at holde fast i jeres venskab.
Jeg håber du kunne bruge mit svar til noget.
Mange hilsner Maria