dilemma

brevkassespørgsmål

dilemma

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år

heej cyberhus jeg er en pige på 15 år med mange problemer for tiden.. jeg har haft en kæreste med den dejligste dreng i lidt over 5 uger nu og alt har gået godt. men alligevel kommer jeg nogengange til at kysse med nogen andre selvom jeg elsker min kæreste rigtig højt har fortalt om en af gangene og det har taget rigtig hårdt på vores forhold. problemet er at jeg ikke kan få ham jeg kyssede med for nylig ud af hovedet og lige nu er det ham jeg helst vil være sammen med men han gider ik være sammen med mig også er jeg jo bare alene hvis jeg slår op med min kæreste men det er lissom om vores forhold er lidt dødt lige nu og ham den anden sidder fast i mit hoved. Jeg er bange for hvis jeg slår op med min kæreste så vil jeg savne ham så meget for han er der altid for mig og jeg kan altid skrive til ham. tror jeg bliver så ensom uden ham :s ved ikke hvad jeg skal gøre

Svar:

Hej med dig..

Ja, det er ikke så nemt at være kærester med en og så faktisk gå rundt og tænke på en anden. Og jeg kan også godt forstå din tanke med at du kan føle dig lidt alene, hvis nu du ender med ikke at have en kæreste.

Du skriver at du elsker din kæreste meget højt, men at du har kysset på nogle andre drenge og specielt en af dem tænker du meget på. Det lyder faktisk til at du gerne ville have ham i stedet for. Du skriver også at det har taget rigtig hårdt på jeres forhold og det kan jeg godt forstå..Det er svært at være kærester med en som kysser med andre. Det er utroskab og det gør ikke noget godt for et forhold.

Den måde du beskriver det på, så lyder det som om du egentlig bare er kærester med ham du har nu, fordi du ikke har lyst til at være alene. Og det er næsten umuligt at have et godt forhold hvis det er sådan.

Derfor har jeg egentlig et meget kort og klart svar til dig..:)

Du skal finde ud af hvem du kan li og så skal du være ærlig omkring det. Ud fra det du har fortalt mig, synes jeg du skal slå op med din kæreste. Jeg synes ikke det er fair over for ham, at du er kærester med ham og egentlig tænker på andre drenge.

Det her med ikke at have en kæreste er faktisk ikke så farligt. Du har stadig dine venner og du kan bruge tiden på at mærke efter nede i maven, hvem du kan lide og så gå efter det.

Hvis du mangler en voksen at snakke med om det her, så prøv lige at stikke hovedet ind i chatten her i Cybehus. Her kan du chatte anonymt med en voksen mandag til torsdag kl. 14-19..

Venlig hilsen

Erroll