det hele er så uoverskuelig 2.
brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år
Hej Erroll, nøj hvor blev jeg glad for at læse dit svar, var imponeret over det hurtige svar, tak ! Jeg synes det er godt du fortæller mig hvordan jeg kan dele det op i to kapitler, det fungere godt for mig. Jeg er flyttet fra mit opholdssted, fordi min kæreste ikke ville have noget med mig at gøre hvis jeg havde noget med opholdssteder at gøre, han synes det er tabu at have noget med opholdssteder at gøre. men nu må vi se ! Livet her på landet med alle dyrene fungere godt, men alt andet kan næsten ikke blive værre, og nu hvor jeg er meldt ud af opholdsstedet så er det svært at komme ind igen.. Står i rod til halsen, ved ikke hvad jeg skal... Tanker om at hoppe ud foran lastbiler, skære mig selv ihjel, eller tage en masse piller, alting er uoverskueligt ! kan ikke rumme mere i mit hoved :'( Undskyld jeg skriver igen :( Mange kærelige hilsner Sille

Svar:
Hej igen Sille..
Dejligt at høre, at du føler du kunne bruge mit svar og at det med de to kapitler giver mening for dig..:) Det er jeg glad for at høre..
Og jeg synes det viser rigtig godt, at du er god til at bruge den hjælp og kontakt du søger hos en voksen. Og det er hamrende stærkt af dig..
Jeg synes slet ikke det er tabu at bo på en institution og det mener jeg ikke din kæreste kan eller skal bestemme. Det her det handler nemlig om hvad der er bedst for dig og det er din kæreste ikke gammel eller erfaren nok til at vide noget om.
I dit første brev til brevkassen skriver du bl.a. om de diagnoser lægerne har stillet og ud fra det, er der to ting der er meget vigtige nu.
1. Det første er at du mærker efter nede i din egen mave og det er noget af det som du er rigtig dygtig til. Du kan mærke at dyrene og livet på landet giver dig nogle gode ting, og det er super. Det viser at du er et godt sted nu og det er dejligt.
2. Det andet er, at du har brug for voksne og det skal være professionelle voksne. Du har oplevet mange ting i dit liv og fx. det med at din far misbrugte dig seksuelt. Du har været udsat for incest og det er en forfærdelig ting. De oplevelser ligger inden i og kan gøre rigtig ondt.
Det er sådan en sort klump som bare fylder rigtig meget og det er en af grundende til at du tænker på selvmord. Derfor er det de oplevelser du skal have hjælp til at klare og sammen med din stærke evne til at sætte ord på dine oplevelser og dit forhold til dine dyr, så kan det godt lade sig gøre.
Dit næste kapitel i livet skal til at starte og hvis du åbner det kapitel, så kan det blive nemmere for dig. Men du kan ikke gøre det alene, det er der ingen der kan.
Du skal overgive dig til dine pædagoger. Det er nødvendigt du på en måde lægger dit liv i deres hænder og fortæller dem om alt det du har skrevet til mig. Fortæl dem (eller vis dem dit første brev til mig) om alle de ting du har været udsat for.
Udover at jeg tror det bare ville være godt for dig at få snakket med dem, så tror jeg de kan hjælpe dig med at få den behandling du har brug for. Det kunne være behandling hos en psykolog eller psykriater.
Men vigtigst af alt er, at du fortæller dem, at nu starter det næste kapitel og at du nu er klar til at få hjælp. Find viljen og modet frem til at gribe livet og fortæl dig selv og dem, at du ikke vil lade din far og mor ødelægge resten af dit liv. Men at du vil kæmpe dig ud på den anden side, så du kan få et bedre liv.
Fordi Cille...det kan virke fuldstændigt uoverskueligt og du kæmper med tankerne om bare at give op og tage dit eget liv for at slippe for det hele. Men du viser her i brevkassen, at modet og viljen ligger inden i dig.
Jeg håber du griber de muligheder jeg har skrevet til dig og husk også, at du i chatten her i Cyberhus, kan chatte med en voksen.
Jeg ønsker dig alt det bedste.
De bedste hilsner
Erroll