Det er ikke fair
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej brevkasse og hjælp..pleease
Jeg er blevet forladt af min kæreste og ja, så tænker I nok at det er jo hvad der kan ske og det er jo sådan set også rigtig men men
Min kæreste havde jeg været sammen med i 14 dage og han var den første jeg har været i seng med. 2 gange hvor han tvang mig til det og så slog han op bagefter. Jeg ved godt det var en voldtægt og at det var forkert, men jeg ... jeg ved bare ikke hvad jeg skal gøre. For jeg er helt alene og føler mig bare så ja, alene med det hele. Jeg hader ham for han vidste godt jeg havde det vsært i forvejen derhjemme og han vidst at jeg havde været vild med ham meget længe.. hvbordan kan man finde oå at behamdle et andet menneske på den måde? Kan du forklare det? :(

Svar:
Hej!
Jeg kan godt forstå, at du har rigtig svært ved at forstå, hvordan man kan behandle andre mennesker på den måde som ham fyren har gjort, og jeg synes det er rigtig godt, at du skriver herind for at snakke lidt om det.
Desværre kan jeg ikke forklare dig, hvorfor han har behandlet dig på denne måde. Jeg ved ikke, hvorfor han har gjort, som han har, og jeg kan også have svært ved at forstå, hvordan han har kunnet behandle dig sådan. Det er slet ikke okay det han har gjort mod dig, og det er ulovligt at have sex med andre mod deres vilje.
Først må det have været en rigtig ubehagelig oplevelse at blive tvunget til at have sex - og så endda første gang man har sex. Og ikke bare med en tilfældig fyr, men faktisk med en man har været vild med længe, og som skulle forestille at være ens kæreste som man kan stole på og være tryg sammen med. Og ovenpå den grimme oplevelse, så slår han op med dig, og lader dig sidde tilbage med en følelse af at være helt alene med det hele. Derfor kan jeg også sagtens forstå, at du siger, at du hader ham, og måske føler du, at han har udnyttet dig, fordi han vidste, at du var vild med ham.
Jeg synes, det er rigtig vigtigt, at du finder en, du kan snakke med om de her grimme oplevelser, du har haft med din ekskæreste. Når man har oplevet noget meget ubehageligt, er det utrolig vigtigt, at man deler det med andre, for ellers sidder man nemlig med denne her følelse af at være helt alene med det hele. Og selvom det kan være svært at fortælle andre om de ting man har oplevet, så er det rigtig vigtigt, at man gør det, for ellers vokser det hele sig bare større og større inde i ens hoved.
Du skriver, at du i forvejen har det svært derhjemme, så jeg forestiller mig at du måske ikke har lyst til at snakke med dine forældre om det?! Men måske en veninde eller en anden voksen som du har tillid til og som du føler, du kan stole på og være ærlig overfor. Det kunne for eksempel være en lærer, en bedsteforældre, en onkel/tante eller en venindes forælder eller lignende. En som du kan fortælle om dine oplevelser til, og snakke med det hele om, sådan at du ikke føler, at du er helt alene med alt det her.
Du er også altid velkommen til at logge på vores chat, hvor du anonymt kan chatte med en rådgiver, som kan snakke med dig om dine tanker og følelser. Og måske hjælpe dig med hvordan du får snakket med nogen om det.
Jeg håber, at du får snakket med nogen om det, så du kan komme igennem de her ubehagelige oplevelser du har haft. Og heldigvis er det slet ikke alle fyre, der er som ham, og behandler piger som han har behandlet dig. Langt de fleste drenge, kunne aldrig finde på at tvinge piger til at have sex, men vil have at det også skal være en god oplevelse for pigen.
Jeg håber at du kan bruge mit svar.
Mange hilsner fra Janni