der er lidt håb
brevkassespørgsmål af
Anonym
19 år
Hej Loa.
Det var mig der skrev, om man kun få sin eks tilbage.
Nu havde min eks kæreste så slået op med sin kæreste, da hun ikke var på efterskolen mere.
Hun ringede til mig og var helt ud af den. Hun græd og græd. Jeg sagde: skal jeg kom over til dig. Hun var hjemme på weekend, og det skulle jeg.
Nu kommer det lidt dumme på vores begge to side. Vi gav hinanden et venneknus. Så begyndte hun at kysse mig og vi begyndte at snave og det endte med at vi gik i seng sammen om lørdagen og det var helt vildt dejlig.
Jeg fik så ikke fortalt det med vores forhold.
Om mandagen da vi begge to var oppe ved en ven vi begge to kender, der sagde hun det skulle vi aldrig have gjort. Hvad hun så mente med det, for dagen efter skrev hun til mig over sms: Jeg glæder mig til, du er flyttet hjemme fra.
Min familie ikke bryder sig om hende, men jeg elsker hende over alt på jorden og af hele mit hjerte.
Kan min familie nægte mig det?
Og TILLYKKE med prisen
De bedste hilsner Michael

Svar:
Kære Michael.
Du skrive, at din familie ikke kan lide din kæreste, og om de kan nægte dig at se dine hende?
Du er 19 år, så i princippet kan din familie ikke nægte dig noget.
Men de kan godt have en mening om, hvad de mener, der er bedst for dig, og den synes jeg, at du skal lytte til.
De kan også godt sætte nogle regler for, hvordan du skal opføre dig, så længe du bor i deres hus.
Jeg synes, at du skal prøve at tale med dine forældre om dit forhold til hende og om, hvorfor de ikke bryder sig om hende. Eller du kan prøve at
tale med en anden, som du har tillid til. Prøv at høre, hvad de mener.
Det kan være, at de har nogle gode råd til dig.
Du kan også prøve at logge på vores ChatRådgivning og tale med en af vores
chatrådgivere om det.
Her kan du øve dig, hvis du ikke helt ved, hvordan
du skal tale med dine forældre om det, eller du kan få et godt råd med på vejen.
Og tak for din lykønskning med it-prisen...
De bedste ønsker
Loa