Den her er til Erroll
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej jeg hedder Mette og er 15 år gammel. Jeg skrev den der hed "please ik døm mig på mine adskillige fejl.. hjælp mig". Jeg vil sådan set bare sige tusind milliarder gange tak for dit svar, ideer og hjælp. Jeg viste det jeg skrev til dig til en sød pædagog, vi har efterfølgende aftalt af når jeg siger "koger", så er det fordi det koger over i mit hoved og følelser også skal jeg ud og gå en tur med en pædagog. Jeg skal starte til kick-boksning imorgen, det glæder jeg mig sindsyg meget til, der kan jeg komme af med min ekstra energi også slå nogen uden det er forbudt. Jeg skal også starte i 9 klasse imorgen på en almindelig skole, hvor jeg så har en støttekontaktperson, som hjælper mig over i skolen og jeg kan få fat i den hele dagen igennem, hvis jeg koger over. Jeg er bare så taknemlig og glad for dit svar og hjælp, det betyder rigtig meget for mig, du er en af de første voksne der egentlig har gidet og lytte til mig har altid bare været møgungen. Du skrev jeg har en masse kræfter og mod til komme godt fremad eller sådan noget, det gav mig skubbet til gå til læge med en pædagog og få arrengeret med abort senere og jeg skal starte i sådan en samtale gruppe hvor man skal snakke om sit stofmisbrug, jeg vil rigtig gerne ud af mit misbrug nu. Det måske dumt af mig skrive til dig hvordan mit liv former sig i bedre retning nu.. Men følte bare sådan jeg ville fortælle, at "møgungen" rent faktisk er rigtig motiveret til ændre mange ting i livet og jeg er rigtig godt igang, pædagogerne siger også nu at jeg ikke ´længere slår ret meget. De rigtig meget sødere nu, og putter mig hver aften :-) Det har jeg godt nok savnet. Ved godt du sikkert ik gider hører alt dette... Ville bare gerne fortælle. Endnu en gang tusinder af tak kan skat ik takke nok. Hilsen fra Mette

Svar:
Hej Mette
Sikken en fantastisk dag det bliver i dag. Jeg blev så glad da jeg læste dit brev, at høre at du kunne bruge nogle af de råd jeg skrev og at du fandt mod og kræfter frem til at bruge dem.
Jeg synes simpelthen du er så sej og det lyser ud af dit brev, at du har gang i så mange gode ting nu. Jeg er også rigtig glad for, at du har oplevet at der er voksne der tager dig seriøst og gerne vil hjælpe. Husk at bruge det i fremtiden, fordi der er faktisk mange :)
Men vigtigst af alt, så skal du være stolt af dig selv, fordi en ting er at få gode råd, en anden ting er at bruge dem og gribe ud efter de muligheder der er omkring en. Det kræver mod og lyst til at leve livet.
Så jeg vil ønske dig alt det bedste fremover..
De bedste hilsner
Erroll