den genert
brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år
hej jeg ved ikke hvad jeg skal gøre af mig selv få jeg hare ikke nogen venner jeg går i skole til hverdag jeg er den genert og nørder personer som bruge Alter min tid når jeg har fri på computer jeg kan ikke komme i kontakte med nogen jeg har prøve Marga gangere af komme i kontakte med nogen hvor jeg skrive til dem men jeg få aldrig noget svar til bagere og jeg ved ikke hvad jeg skal skrive / snakke om med nogen det gøre det heler ikke neme at jeg ikke er god til at stave og mit største ønsker er at få en veninde jeg kan snakke med om alting for jeg har aldrig haft en af snakke med og jeg har haft det svedte hele mit liv

Svar:
Hej med dig..
Hvor er det godt du prøver forskellige ting af og nu brevkassen her i Cyberhus. Jeg vil gerne prøve at hjælpe og håber du kan bruge mit svar.
Det er ikke nemt at føle sig alene og ikke rigtig kan komme i konatkt med nogen, og jeg kan rigtig godt forstå du har lyst til at få en veninde som du kan snakke med om alt. Men det er bare ikke altid så nemt.
Jeg kommer til at tænke på 2 ting med det samme, som jeg vil foreslå du prøver af.
Det første er at tage fat i den lærer, som du bedst kan lide på din skole. For en lærer kan for det første være god at snakke med og er vant til at snakke med unge mennesker om forskellige ting, for eksempel også om venner og veninder. Jeg tror det kan være en fordel for din lærer at vide hvordan du har det, fordi måske kan I blive enige om en måde hvor din lærer kan hjælpe dig i skolen, med at komme tættere på nogle af dine klassekammerater.
Det andet jeg tænkte var, at venskaber tit starter, fordi man oplever noget sjovt sammen og så starter venskabet der. Derfor synes jeg du skal prøve at tænke over, hvad du synes der er sjovt at lave og så finde ud af hvor der er andre der laver det samme og som du kan være sammen med fysisk i stedet for igennem computeren hele tiden.
Men det kunne jop sagtens være noget med computere, hvis det er din interesse, men det kunne også være badminton, frimærkesamlerklub, politik eller bueskydning..: Det kan være alt. Måske kan dine forældre eller din lærer hjælpe dig med at finde de steder der er interessante for dig.
Så prøv at starte med læreren og i de ting du synes der er sjove...
Der er også en anden mulighed, jeg lige kom i tanke om og det er noget der hedder ventilen. Det findes mange forskellige steder i landet og er til unge som også synes det er liodt svært at finde venner der hvor man bor eller går i skole. Der arbejder nogle rigtig søde voksne og måske kunne de være et sjovt sted for dig at finde venner... På forsiden her, kan du se de byer hvor de holder til, så hvis du er i nærheden af en af dem, så prøv at ringe til dem.
Kan du have det godt..
Venblig hilsen
Erroll