Den 13 juni (slut)

brevkassespørgsmål

Den 13 juni (slut)

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år

Hvorfor kan jeg ikke holde, hvad jeg lover. Det skulle jo aldrig ske igen efter det første forsøg. Det var jo så svært at starte forfra igen. Men det lykkes for mig! Men tanken dukker hurtigt op igen. Tanken om døden ville bare ikke gå væk. Så jeg prøvet igen, 2 forsøg, en tur på sygehuset og man skulle lige upumpes for alt det lort man lige havde indtaget for nogen timer siden. Jeg lovet igen at det aldrig skulle ske.

Men nu sidder jeg stadig her i dag, med tanken om at gøre det slut. Det er os ok. Men vil du så ikke være sød at give mig ret ? Vil du ikke være sød at sige A, det er ok plz? Hvorfor er det altid mig, Alle siger bare A du har et perfekt liv, du er jo aldrig ked af det. Der er så mange der gerne vil se op til dig fordi du altid er så glad. Bare begrund af man ikke kan sige sine følser til andre selvom de er tætte. Så kan jeg sku også være ked af det. Jeg gider ikke havde venner, jeg gider ikke være populær mere vil bare væk. Men der er jo aldrig nogen der ville forstå det. Men jeg trøster bare mig selv, A det er ok!

Vil du ikke være sød at skælde mig ud. A du er en idiot, dum, kælling, Tusind tak det er lige det jeg har brug for at høre. Ligesom den 13 juni 2009 A 60 Panodiler. (er det nok) skal jeg gøre det, tag det sidste skridt og bare vinke farvel. De er klar, de lægger i skuffen, og bare venter på at blive spist, Men hvorfor lige den 13 juni , det er nok bare fordi det er en Lørdag. Og jeg er Alene hjemme hele dagen. Ingen skal stoppe mig, ingen behøves at sige A mere. Yes det fint nok. A er også verdens grimeste navn, godt. Men når jeg så er død, så skal jeg bare brændes, og smides ud i vandet. Så er der heller ikke nogen, der behøves at tænke på mig!

Det er mega uhyggelig at sidde og tænke på nu, at den 13 juni er den sidste dag i mit liv, sidste gang, jeg sidder og skriver mine tanker ned, sidste gang jeg tager telefonen, svarer på alle de smser, sidder på msn. Facebook. K (kæreste) Jeg er ikke fucking ligeglad med dig, det år har været så skønt, men det slutter bare her undsyld K (jeg græder virkelig) fordi du er den person jeg elsker så meget (pis hvorfor skal jeg holde af dig K, Hvorfor har du gjort mig så glad). K jeg vil altid elske dig af hele mit hjerte undskyld, men håber du kommer til at se det for min vinkel af, kommer til at forstå det.

Jeg er kommet til at gøre noget forkert, jeg har tvunget en person til at læse det her, undskyld, jeg ved ikke hvad der går af mig. Du skal bare læse det, du behøves ikke svarer mig. Du bliver bare nød til at læse det,forstå det. Og glem mig. Knus & kram A

Svar:

Kære A

Hvor er jeg glad for at du har skrevet til mig, og du behøver ikke at undskylde for det. Du har ikke gjort noget forkert ved at skrive til mig, du har faktisk gjort noget rigtigt og jeg vil meget gerne læse det du skriver og lytte til dig.

Du har brug for en voksen der forstår og som gerne vil hjælpe dig. Jeg vil rigtig gerne prøve.

Du er rigtig god til at beskrive de følelser du har inden i. Du fortæller mig, at du er populær og at alle andre ser dig som perfekt og altid glad.

Jeg kan godt forstå, at du synes det er rigtig svært at blive set på den måde, når det gør ondt inderst inde og du måske mere har lyst til at græde, og fortælle at du ikke er glad og ikke er den perfekte pige.

Når det gør rigtig ondt inden i, så kan det være svært at se andre muligheder end selvmord og jo mere du tænker på selvmord, jo mere synes du at det er den eneste mulighed tilbage.

Prøv lige at læse den her artikkel fra bladet "ung". Den handler om hvordan en tanke om selvmord pludselig kan fylde det hele og hvor svært det er at se de andre muligheder du har.

Jeg mener ikke selvmord er den rigtige løsning  og du skal vide at der er andre løsninger for dig. Du har prøvet at begå selvmord to gange og begge gange har du kæmpet dig tilbage til livet og lovet dig selv, at det ikke skulle ske igen. Det fortæller mig at du har en masse kræfter og mod på livet, at du gerne vil leve.

Jeg kan også høre at du lige nu ikke synes du har kræfterne til at kæmpe videre alene.

Både du, jeg og alle andre mennesker må sommetider bede andre om hjælp, fordi det gør ondt inden i. Du har skrevet ind til mig og fortalt om det der sker inderst inde i dig og det er så stærkt. Det skal du gøre igen, men denne gang til en voksen som kan hjælpe dig der hvor du bor.

Sommetider tror man ikke at folk vil hjælpe, kan forstå eller måske har lyst, men der er voksne der vil hjælpe dig og lytte til dig.

Kan vi aftale at du ringer til livslinien på 70201201? Her kan du snakke anonymt med en voksen der har en masse erfaring med børn og unge der tænker meget på selvmord. De er rigtig gode og nemme at snakke med. De har åben alle dage kl. 11-23.00

Jeg synes også du skal åbne op og fortælle om dine tanker til en anden voksen du stoler på. Det kan være dine forældre, en anden voksen i din familie eller måske venindes mor.

Hvis du synes det er for svært at få det fortalt, vil jeg meget gerne aftale med dig, at du kigger forbi chatten her i Cyberhus på mandag. Her kan du chatte med en voksen som kan hjælpe dig i gang. Den har åben kl. 15-19.00

Kære A, du skal leve og du skal leve videre med din familie og den kæreste som du elsker. De mennesker der holder af dig skal ikke miste en god veninde, en dejlig datter og en sød kæreste..

Jeg har fundet den her sang fra Anna David..Du kender den måske. Den handler om den smerte du kan have inden i og som ingen andre kan se. Den forsvinder ikke af sig selv, selvom folk siger det. Den eneste måde at få den ud af kroppen er ved at dele den med andre mennesker og langsomt vil du opleve af smerten bliver mindre og mindre.

Så A. du skal kæmpe videre, du fortjener at leve et langt liv, din familie fortjener at du lever og din kærester fortjener at du lever videre.

Du er meget velkommen til at skrive til mig igen, også hvis du har spørgsmål til det jeg har skrevet, og så vil jeg svare så hurtigt som muligt.

Venlig hilsen

Erroll (vikar for Marianne)