daglig vejning.
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Jeg har haft en spise forstyrrelse, og jeg kan veje mig op til 30 gange på en dag. Jeg vil gerne vide, hvordan jeg slipper af med det. Jeg ved jeg ikke er for tyk, jeg er 163 vejer 47 om morgen ;)

Svar:
Kære pige på 13 år!
Mange tak for dit brev. Det er dejligt at høre, at du er kommet dig over din spiseforstyrrelse og at du ved, at du ikke er for tyk. Når du vejer dig så mange gange på en dag, kan det være en dårlig vane eller et tegn på, at din spiseforstyrrelse endnu ikke er helt ovre. Hvad tænker du om det?
Det korte svar på dit spørgsmål må være, at du gemmer vægten væk eller at du smider den ud. Det lange svar må være, at du skal øve dig i kun at veje dig af og til.
Jeg synes du skal få fat i dine forældre og fortælle dem om at du vejer dig 30 gange om dagen. Så skal i lave en aftale om, at du f.eks. KUN må veje dig én gang om dagen og så trappe ned for vejningen, indtil du når dit mål.
Hvis ikke du kan stoppe, så synes jeg, at du skal skille dig af med vægten for en tid. Vægten kan få dig til at fokusere alt for meget på kilo'erne. Brug hellere spejlet og sig til dig selv, at du ikke er tyk! :)
Held og lykke med projektet!
M.v.h.
Christine