Dårlig indflydelse.

brevkassespørgsmål

Dårlig indflydelse.

brevkassespørgsmål af
Anonym

Spørgsmål

Hej.
Jeg bor på en institution, hvor stort alle tager stoffer...

Jeghar selv været i et misbrug for et par år siden, men var kommet ud af det og var clean i et år. Men efter mit ophold her er jeg begynd igen.

Jeg vil ikke men kan ikke sige nej til den gode følelse og sammenholdet omkring det. Jeg ved ikke om jeg skal flytte eller blive HJÆLP MIG...

PS: Mine kontaktpersoner siger, at jeg skal blive men blot holde op men den er jo lidt svært for den let fristede.

PPS: Hvis det fortsætter mister jeg min kæreste, og det er er alt hvad jeg har kært på denne jord.

Svar:

Kære dreng 21 år.

Du skriver, at du er i tvivl om du skal flytte eller blive på institutionen og, at du har talt med dine kontaktpersoner om det, og at de synes, at du skal blive.

Jeg synes, at det er utrolig flot, at du har modet og viljen til forandring, og at du henvender dig her i brevkassen for at få et råd.

Du skriver, at du er begyndt at tage stoffer igen, fordi de andre på institutionen, hvor du bor, også tager stoffer og at det er svært at sige nej til den gode følelse og sammenholdet omkring det.

Der er helt naturligt, for dig, at du gerne vil være en del af fællesskabet og føle, at du høre til. Det er rart at høre til i en gruppe.
Derfor er det ret alvorligt, når du oplever, at den gruppe du er i har en dårlig indflydelse på dig.

Jeg synes, at du skal tale med dine kontaktpersoner igen.
Du kan fortælle dem, hvor svært det er for dig at bo midt i al den fristelse.
Fortæl dem, at det ikke er så let for dig at holde op med at tage stoffer, når de andre gør det og det er et problem for dig.
Umiddelbart lyder det for mig som om du har bedst af at komme væk fra miljøet til et sted, hvor der ikke er stoffer. Så prøv at tale med dem om det.

Du skriver, at du har været clean i et par år, efter at have været i behandling.
Det er rigtig flot!

Derfor synes jeg også, at det er ret alvorligt for dig, at du er begyndt at tage stoffer igen. Det skal du have hjælp til at holde op med igen.

Jeg synes, at du skal tale med dine kontaktpersoner og få hjælp til at komme i behandling igen.

Det er meget flot at du tager dine problemer alvorligt og kan se, at det har store konsekvenser at tage stoffer.
Du skriver selv, at du vil miste din kæreste, hvis du fortsætter.
Livet er en gave vi skal dele med andre og netop derfor er det vigtig at du får taget kontakt til nogen, der kan hjælpe dig med at blive stoffri.

Du er altid velkommen til at logge på chatten og tale med en af netrådgiverne eller skrive til mig igen.

De bedste ønsker
Loa