Cutting !
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Ja jeg bliver mobbet så meget at jeg skære i mig selv flere gange om dagen.. Jeg ved ikke hvorfor det kommer helt automatisk det er derfor jeg ville skrive her og prøve at få et svar fra jer

Svar:
Hej med dig
Det er ikke rart at blive mobbet og derfor er det super godt at du skriver herind.
Det er også godt du spørger, når du er i tvivl og ikke kan forstå det kommer helt automatisk, det her med at skærer i sig selv. Og jeg vil rigtig gerne prøve at forklare dig det.
Sommetider når der er et eller andet som gør en rigtig ked af det, så kan man komme helt i tvivl om hvad man skal gøre. Det eneste man er helt sikker på, det er at det gør ondt inden i og at man gerne vil have det til at stoppe.
Hvis man ikke synes der er nogen at snakke med om det og går med alle tankerne og følelserne inden i og alene, så bliver det ekstra svært og så prøver man at finde en måde hvor det kan blive lidt lettere.
Når du skærer i dig selv, så kan det føles det hjælper fordi så flytter du smerten inden i og over til armen. På den måde glemmer du måske lidt det som gjorde ondt inden i. Altså det her med at du bliver mobbet rigtig meget.
Men som du måske allerede har fundet ud af, så hjælper det ikke rigtig på problemet, du glemmer det bare et øjeblik.
Så det du skal gøre nu er, at fortælle dine forældre at du bliver mobbet og at du er begyndt at skære i dig selv. Hvis du synes det er svært at snakke med dine forældre om, så skal du snakke med din lærer, eller en anden voksen som du har det godt med.
Det er de voksne omkring dig der skal hjælpe dig nu og det er ikke noget du kan klare helt alene. Husk også at du kan snakke med en voksen i vores chat, måske kunne det være rart for dig også.
Venlig hilsen
Erroll