Cutning?
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej. Håber Virkelig I Kan Hjælpe Mig. På Det Sidste Har Jeg Fået Mange Problemer, De Fleste Har Noget Med Drenge, Familien, Veninderne, Og Min Nye Anderledes Måde At Se Ud På (En Stil Der Hedder Emo) Alle De Ting Giver Mig Meget At Tænke Over, Og Tankerne Har Ingen Ende, Så Det Ender Somregelt Men At Jeg Bryder Sammen I Gråd, Når Jeg Er Alene. Jeg Prøver Næsten At Snakke Med Hvem Som Helst Om Tingene, Men Jeg Kan Ikke ... Jeg Kan Ikke Beskrive Hvordan jeg Har Det Med De Ting, Og Det Giver Mig Ondt I Maven, Fordi Jeg Aldrig Får Det Ud. Så Begyndte Jeg At Cutte .. Jeg Nyder Det .. Nyder Smerten .. Det Er Som Om Den Fysiske Smerte Fjerner Den Psygiske s; .. Jeg Har Tre Ar På Den Ene Arm. Det Er Dem Jeg Cutter I, Da Mine Forældre Ikke Må Se Det, Og Det Derfor Er Nemmere At Skjule 3 Store Ar, End Armen Fyldt Med Små .. Hele Min Klasse Ved At Jeg Cutter, Da De Altid Tager Den Handske Der Skulle Skjule Det, Fra Mig, Så De Kan S Det Når Jeg Cutter Dem Op Igen, Og Det Gør Dem Kede Af Det, Men De ViL Vide Det, Og Så Prøver De På At Hjælpe, Men De Kan Ikke .. Jeg Ved De Er Der For Mig, Men Jeg Kan Bare Ikke SnakkeOm Noget Af Det, Selvom Jeg Så Skide Gerne Vil .. Engang Cuttede Jeg Ca. 3 Gange Om Dagen, Men Så Lovede Jeg Folk At Stoppe,, Der Gik Nogle Uger, Så Gjorde Jeg Det Igen .. Nu Prøver Jeg At Stoppe Igen, Fordi Jeg Har Gjort En Rigtig Sød Dreng, Ked Af Det, Pga. Det .. vad Skal Jeg Dog Gøre? Det Kan Ikke Blive Ved .. Har Prøvet Jeres Chat, Og Skrevet Til Nogle Brevkasser, Men Jeg Kan Ikke Forklare Det Ordenligt .. Jeg Overvejer At Bede Om En Psykolog Hos Min Læge, Men Ved Ikke Om Det Vil Hjælpe .. Hjælp Mig :(.

Svar:
Hej med dig.
Hvor er det godt du skriver herind, for jeg kan godt læse at du er rigtig ked af det, og har en masse ting der fylder inden i dig.
Jeg synes det er super flot, at du kan mærke at du har behov for hjælp, og at du gerne vil have andre til at hjælpe. Men du skriver at det er svært for dig, at forklare hvad det er der sker inden i dig.
Det er meget normalt, at du ikke altid kan forklare alle de følelser du har. Især hvis det handler om rigtig mange ting. Sommetider kan dte være ret forvirrende for en selv og måske er det også sådan du føle det.
Jo flere gange du prøver at udtrykke din følelser, jo nemmere bliver det fra gang til gang. Når du fortæller om dine følelser og tanker, så gør det at du får en lille fornemmelse af lettelse fra gang til gang, for så er du ikke alene med dem.
De lyder som om, at dem i din klasse, gerne hjælpe dig, og de bliver kede af det, fordi de ikke kan. Den dreng du skriver du har gjort ked af det, han reagere sikkert sådan, fordi han også rigtig gerne vil hjælpe dig, da han kan se at du har det svært. Du skriver ikke om din lærer ved det, men det synes jeg kunne være en rigtig god ide. En lærer kan være rigtig god at snakke med, fordi din lærer kender dig rigtig godt.
Du skriver at dine forældre ikke må vide at du skære i dig selv. Men det er vigtigt at dine forældre får af vide hvordan du har det, så de kan hjælpe dig og støtte dig. Jeg kan godt forstå at det er svært at fortælle dem det. Så du kan evt., vise dem det her brev du har skrevet, eller skrive et nyt. Men det er vigtigt at du fortæller det til en voksen!!!!
Jeg synes det lyder som en rigtig god ide at du kontakter din læge og fortæller hvordan du har det. Din læge kan også hjælpe dig med at komme til en psykolog. Jeg tror også det kunne være rart for dig at snakke med en psykolog. En psykolog er nemlig vant til at der er ting der kan være svære at snakke om.
Jeg synes også du skal komme ind i chatten her i Cyberhus. Her sidder der voksne som er vant til at chatte om de ting som fylder meget inden i. Jeg tror det kunne være en god måde for dig til, at øve dig endnu mere på at fortælle om dine følelser og tanker inden i. Den er åben mandag til torsdag 14-19.00
Lige nu er det rigtig svært for dig og du har brug for voksne der kan hjælpe. Du har gjort en masse ting rigtige, og du kan mærke at du har brug for en voksen. Det er super godt og du skal  blive ved med at prøve at snakke om det og bede om hjælp.
Det skal være nemmere at være dig og du er rigtig godt på vej..
De bedste hilsner fra Kristine