Chatte med kæresten
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Kære cybehus
jeg har den her dejlige kæreste som jeg holder så mega meget af, har det sådan vil gerne sende nogle billeder til ham på Snapchat bare på få sekunder hvor der måsk er lidt mere kæreste agtigt, men er så bange for at Snapchat mis bruger det, nu hvor de har ret til at bruge alt inde for Snapchat billeder, grunden til jeg ikke bare sender dem på beskeder er at jeg gerne bare ønsker det er 4 sekunder eller sådan noget, hvad kan jeg gøre.

Svar:
Hej med dig
Jeg kan fornemme, at det fylder en del for dig, at kunne sende billeder til din kæreste indimellem og samtidig er du skeptisk overfor at bruge f.eks. snapchat. Du nævner et dilemma, som rigtig mange kan genkende - skal man sende billeder eller ikke og hvad sker der, hvis man gør? Jeg vil dele mine tanker med dig herunder.
Generelt kan man sige, at billeder, som bliver sendt over nettet, hvadenten det er snapchat eller andre tjenester, desværre aldrig kun varer i få sekunder. Snapchat laver en smule falsk reklame, når de slår ned på at billederne forsvinder igen. Det er ikke tilfældet. Når et billede bliver sendt, så lagres det på en server i systemet, og dermed er der altså en risiko for at det kan blive misbrugt. Det er ikke sikkert, at det sker, men risikoen vil desværre altid være der. Og derfor er det en god ide at gøre sig nogle overvejelser, før man sender det afsted - ligesom du gør ved at skrive herind. Jeg vil opfordre dig til at bruge noget tid på at tænke på konsekvenserne af at sende billeder afsted og om det er nogle, du kan leve med. Nogle løber risikoen og har det helt okay med det, og andre ville aldrig have lyst til det. Som mennesker er vi forskelligt indrettet, og derfor er der også forskellige tanker og holdninger til det hele. Jeg vil anbefale dig at mærke godt efter nede i maven og tage en beslutning udfra den fornemmelse, du har.
I forhold til din kæreste, er det helt forståeligt, at du gerne vil sende billeder for at glæde ham. Der kan også være andre måder at glæde ham på, som ikke nødvendigvis indebærer billeder af dig på nettet. F.eks. kan en sms eller en besked på messenger sagtens gøres kæreste-agtig og spændende - bare med ord. Måske kender du en sang, som beskriver noget af det, du gerne vil sige - så kan du sende et link til den. Der findes både søde sange og også mere frække sange - så der er rig mulighed for at vælge, hvilken en, der passer bedst. Derudover er der mulighed for at være kreativ og sende billeder, hvor du ikke selv er med, men som stadig er kæreste-agtige. Det kan du evt. overveje som alternativer. Måske har du endda selv andre ideer.
Jeg håber, du blev lidt klogere og at du finder ud af en god løsning, som du har det godt med. Hvis du har brug for flere tanker og råd, så er du altid meget velkommen til at skrive herind igen.
De venligste hilsner fra Mai