Cecilie?
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej ? Hvordan kan man få det til at for svinde, smerten indeni er vokset sig stor og den er ved at æde mig op, af smerte ?. Jeg kan ikke holde mig selv ud! jeg kan ikke holde andre ud, jeg vil bare være mig selv, og ikke være sammen med andre! Det gør for ondt at være ked af det! Kan det så ikke bare stoppe nu, vil så gerne dø, dø for at få smerten til at forsvinde, men det kan man jo ikke bare. Hvad med dem jeg elsker og som elsker mig, Man kan jo ikke bare gøre dem kede af det! Har jeg ikke gjort det nok, har de ikke været nok kede af det, har de ikke været nok på sygehuse, bare for at være med mig, Jeg har virkelig prøvet en masse ting, men jeg for det bare ikke bedre! Kan man ikke blive indlagt. er der overhovedet en mulighed for at blive indlagt, til man måske kunne blive lidt mere normal? fra Cecilie.

Svar:
Hej Cecilie
Det er godt, at du har valgt at søge hjælp i Cyberhus, for jeg kan forstå på dit spørgsmål, at du virkelig har det svært.
Du fortæller, at smerten indeni er ved at æde dig op. At det gør så ondt, at du ønsker at dø. Men som du selv skriver, så kan man ikke bare dø. Og du skal vide, at der findes andre måder til at få smerten til at forsvinde.
Det er vigtigt, at du får sat ord på den smerte som du oplever. Det er nødvendigt, for at du kan få det bedre.
Har du en voksen som du kan snakke med? Måske dine forældre eller en anden voksen som du har tillid til? Hvis du synes det er svært at snakke om, kan du måske vise den voksne det, som du har skrevet her i brevkassen. Du beskriver nemlig rigtig godt, hvordan du har det.
Jeg kan ikke svarer dig på, om det er muligt at blive indlagt. Det er kun en læge eller en psykiater, som kan tage stilling til det. Jeg tror, at det vil være en god idé, hvis du snakker med din læge om, hvordan du har det. Måske kan du få en voksen til at tage med dig til læge, så I kan få en snak om, hvordan du kan få hjælp til at få det bedre.
Du fortæller, at du har mennesker som du elsker og som elsker dig. Det er vigtigt, at du husker på, at du har mennesker som elsker dig. Og at du giver disse mennesker lov til at hjælpe dig. At du får snakket med nogen om, hvordan du har det - også selvom det er svært.
Det ER muligt for dig at få det bedre, det skal du huske!
Hvis du har svært ved at finde ud af, hvem du skal snakke med, eller har flere spørgsmål, er du velkommen til at logge på chatten. Her kan du anonymt chatte med en voksen rådgiver om hvad du kan gøre.
Det er flot, at du har valgt at skrive til brevkassen. Og jeg håber, at du kan finde modet til at få snakket med en voksen, så du kan få den hjælp, som du har brug for.
Mange tanker
Marianne