boksning på indlandsisen???
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
jeg har gået til boksning i 1 år. Jeg er en god bokser efter egen mening, og jeg har ikke tabt nogle kampe. Men min mobber mig dog lidt, på grund af mine slag. Først armen helt om bagved, derefter slynger jeg kroppen fremad, og min arm følger bare med. Hånden slynges lige i ansigtet på modstanderen og serjren er for det meste min. Min træner kalder det er Grønlænder sving. Mine boksevenner er efterhånden også¨begyndt at drille mig med det. De kalder mig "Inuiten". Skal jeg fortsætte med mit "Vindende slag" eller rette mig efter mine venners mobning? Hilsen Grønerten!

Svar:
Hej Grønert
Jeg kan godt forstå det er irriterende at dine boksevenner og din træner driller dig med dit slag. Men samtidig må det være fedt, at du alligevel tit vinder med det.
Nogle gange driller folk én, fordi de faktisk er jaloux fordi man tør gøre noget, som de ikke tør. Jeg tror faktisk at de driller dig, fordi de inderst inde synes du er sej, når du vinder med et helt anderledes slag.
Jeg synes altså, at så længe dit slag er et lovligt slag i boksning, så skal du fortsætte med det. Måske er det dét slag, som skal føre dig frem indenfor boksning, og måske bliver det noget at folk kan kende dig på – at du har nogle anderledes slag og at du vinder med dem..
Hvis de bliver ved med at drille dig, synes jeg at du skal tage en snak med din træner om det, så han ved at du ikke bryder dig om at blive drillet med det, og han kan støtte dig hvis nogen af dine boksevenner driller dig..
De bedste hilsner fra Heidi