Bliver slået

brevkassespørgsmål

Bliver slået

brevkassespørgsmål af
Anonym
11 år

hej. Hvad skal jeg gøre hvis jeg bliver slået af min bedste veninde? Er bange for hende.

Svar:

Hej med dig..

Det er bare ikke okay at din veninde slår dig og det må hun ikke, så det er godt du spørger om hvad du skal gøre.

Har du sagt til hende at hun ikke skal slå dig mere og at du er bange for hende? Hvis du ikke har det, så synes jeg du skal få sagt det med det samme.

Det er meget ubehageligt at blive slået og derfor skal du fortælle det til en voksen og den første jeg synes du skal sige det til er din mor eller far. Det kan være rart at have sin far og mor med når sådan noget sker og så kan de også hjælpe med at snakke med hendes forældre, hvis ikke hun stopper med det.

Hvis du går i klasse med hende eller hun går på din skole, så er det meget vigtigt at du siger det til din lærer også, fordi så kan din lærer hjælpe dig med at få hende til at stoppe. Dine forældre kan også hjælpe dig med at snakke med din lærer, hvis du synes det er lidt svært.

Og så skal du tænke over om du vil være veninder med hende igen. Du skal ikke gå og være bange for din veninde og en god veninde slår ikke.

Jeg håber håber din veninde stopper med at slå dig og at du kan bruge mine ideer..

Venlig hilsen

Erroll

Niels-Christians billede
Niels-Christian fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål