bliver drillet

brevkassespørgsmål

bliver drillet

brevkassespørgsmål af
Anonym
9 år

hej brevkasse

jeg er kun 9 år så unskyld vis der er stavfeil.

i skolen bliver jeg drillet a di andra piger og det gøre meg maget kedafdet. di siger jeg er grem og dåm og det bliver jeg regtig kedaf. jeg grader nå jeg kommor jem

vad synes du at jeg skal gør.

hej hej fra dåmme gremme meg

Svar:

Hej med dig

Det er super flot af dig at skrive et brev til os, når du bliver drillet af de andre piger i skolen.
Det må være rigtig svært at gå rundt at være ked af det og ikke vide, hvad du skal gøre.

Først og fremmest vil jeg fortælle dig, at det slet ikke er i orden at kalde andre for grimme og dumme. Jeg kan sagtens forstå, at du græder, når du kommer hjem.
Det er meget vigtigt, at du ikke tror på, hvad de andre piger siger. Du må ikke tro på, at du er grim og dum. For det er du helt sikkert ikke.
Der findes hverken grimme eller dumme mennesker. Alle mennesker er smukke og kloge på hver sin måde.
Husk på at du er en særlig person, fordi der kun findes én person af dig.

Pigerne, der driller dig, skal helt sikkert have afvide, at det slet ikke er okay at kalde andre for grimme ting. Der er nogle forskellige ting, du kan prøve at gøre, så at de måske stopper med at drille dig. Du fortjener ikke, at gå rundt og være ked af det.

Først synes jeg, at du skal fortælle dine forældre om, at du bliver drillet i skolen. De kan hjælpe dig med at kontakte skolen og pigernes forældre, så der kan blive gjort noget ved problemet.
Hvis du ikke føler dig tryg ved at snakke med dine forældre omkring problemet, så fortæl en anden voksen, som du er tryg ved, om det. Du kan også vælge at vise dem, det brev, du har skrevet til mig, hvis du synes at det er nemmere.
Jeg synes også, at det ville være en rigtig god ide at snakke med en af de lærere, du bedst kan lide. Du er nødt til at fortælle læreren om, hvem de andre piger er, og hvad de siger til dig, så at han/hun kan hjælpe dig med at få stoppet drillerierne. Læreren vil helt sikkert støtte dig og hjælpe dig, så du bliver glad igen. Faktisk er det en del af lærerens job at sørge for, at der ikke er nogen, der bliver drillet i klassen.

Det kan godt være rigtig svært at få fortalt nogle voksne om det, der sker i skolen, for så finder de andre piger jo ud af, at du har fortalt de voksne om det.
Du må bare love mig at være stærk og modig, så du kan vise de andre piger, hvem der er den sejeste.
Det, de gør over for dig, er meget forkert, og det skal pigerne have af vide med en voksens alvorlige ord.

Du lyder som en sød pige, der allerede er begyndt at tage kampen om imod de andre piger ved at skrive det her brev til mig. Det er bare så sejt!
Så nu er næste skridt at vise brevet eller fortælle en voksen om problemerne, så der for alvor kan blive gjort noget ved det.

Jeg håber, at du kan bruge mit svar og snart bliver en glad pige igen.

Venlig hilsen Mette