at blive far .
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
jeg er en dreng på 16 år .
Jeg har haft den samme kæreste i 2 år og vi har forholdvis tit sex, min kæreste har ikk været på p-piller så vi har altid brugt kondom, men nu er der sket det at kondomet sprang for ca 4 mdr siden og nu har min kæreste fundet ud at hun er gravid, og hun vil beholde barnet og hun har sagt det til hendes forældre ...
men jeg er slet ikk klar til at blive far .. og min far slår mig ihjel når han får det afvide .. min far er ikk helt normal og han har tit gjort en masse ting ved mig og nu ved jeg slet ikk hva jeg ska gøre, jeg ka ikk fortælle til ham at jeg ska være far ... ved godt at jeg blir nød til at men hva ska jeg li gøre .. min far vil gennembanke mig når han finder ud af at hvis ikk han gør det gør han det der er værre .. som jeg ikk ka fortælle hva er .. men det os li meget .
men jeg er jo heller ikk klar til at blive far .. det er virkelig svært .. jeg er går i 1g , og har slet ikk tid til at have en lille baby .. og desuden hader jeg børn ...
men jeg vil slf være der for min kæreste, og også barnet når det kommer så langt .. men hva gør jeg li .. ?
Hej hej ..
Hilsen den fortabte ...

Svar:
Kære den fortabte
Det er godt, at din kæreste har fortalt hendes forældre, at hun er gravid, så de kan hjælpe hende videre til lægen, - så der er voksen, der er
omkring hende i forhold til, at hun er blevet gravid og hvad hun skal gøre!
Du er i klemme, kan jeg se, - du ved, at du ikke er klar til at blive far og dette er meget vigtigt, at du får fortalt din kæreste og også talt med hendes forældre om.
Det er vigtigt, at de hører det fra dig og ikke blot igennem din kæreste, - vigtigt, at I kommer i dialog om dette, så I sammen kan finde ud af, hvad der skal ske.
Hvis du er ærlig omkring dine tanker, så skal du vide, at det ofte giver en større forståelse.
Jeg vil foreslå dig, at du fortæller din kæreste, at I bliver nød til at ha´ en fælles snak med hendes forældre..
Du er bange for din far. Hvis han banker dig, kan jeg godt forstå, at du er bange, - du har tydelig brug for hjælp, så du ikke skal gå alene med
denne ængstelse !
Kan du fortælle din kærestes forældre om, at du ikke tør fortælle det til din far ? Eller har du en lærer eller en anden voksen, du kan tale med vedr. din
far ?
Som du kan læse, er jeg meget interesseret i, at du finder en voksen, som også kan hjælpe dig !
Det er svært at komme frem til her i brevkassen, hvem du evt. kan få hjælp hos, og derfor vil jeg opfordre dig til at komme i vores rådgivningschat
for at chatte med en rådgiver om dine spørgsmål og din situation !
Kærlig hilsen fra Anita