Bange

brevkassespørgsmål

Bange

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år

Jeg stod op til morgen, gik hen for at kigge mig i spejlet! Jeg bliver svimmel og tager fat i mit skab for at støtte mig. Pludselig siger det bare bang og jeg ligger nede på gulvet, jeg kan ikke huske hvordan jeg er kommet der ned. Jeg ligger der bare!

Er jeg bare syg eller er jeg blevet sindssyg, jeg kan ikke få særlig meget mad ned i min krop i løbet af en dag, højst en soft ice og lidt aftensmad og nogen gange minus soft ice, hvad sker der for mig ? jeg har det så dårligt med mig selv efter jeg har spist. Jeg plejer bare at gå rundt om en sø bagefter der cirka er 3 km. Jeg føler mig ulækker, bare det at kigge i spejlet. Ad ad ad. Felicia.

Svar:

Hej Felicia

Det er en ret voldsom oplevelse og jeg kan sagtens forstå at du er blevet bange. Jeg kan se at du har fået svar af lægerne omkring at du gik i gulvet, og jeg vil nu prøve at give dig svar på det du skriver omkring at du føler dig ulækker.

Jeg tror ikke du er ved at blive sindsyg, men jeg tror at der er nogle ting inde i dig der gør at du har det svært med at se dig selv i spejlet. Nogle følelser indeni der forvrænger det billede du ser når du kigger i spejlet. Selvom det måske kan lyde ret mærkeligt er jeg ret sikker på at det du ser i spejlet ikke har noget med dit ydre at gøre (altså hvordan du faktisk ser ud) men meget mere med hvordan du har det indeni, og jeg er sikker på at nøglen til at blive glad for det du ser ligger indeni dig.

Det er ikke usædvanligt at meget svære tanker og følelser kan betyde at man ser verden og sig selv på en helt anden måde end mange andre. Nogle ved selv hvad det er for nogle ting der fylder indeni, og andre gør ikke. Fælles for alle er at det eneste der hjælper er at snakke med nogen om det.

Er der nogen omkring dig der ved hvordan du har det? Jeg tror det er meget vigtigt at du snakker med nogen om at du har det svært med mad, og om at du føler dig klam når du spiser. Hvis ikke du har nogle omkring dig du føler dig tryg ved at snakke med kan du logge på chatten og snakke med en rådgiver om hvor du kan få mere hjælp. Jeg tror det er vigtigt at du for hjælp til at få styr på de tanker og følelser der får dig til at føle dig klam, for de går ikke bare væk eller ændrer sig af sig selv.

Snak med nogen Felicia, det nytter at dele det der gør ondt indeni, og du kan få det bedre.

Mange hilsner

Erroll

Niels-Christians billede
Niels-Christian fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål