Bagsværd

brevkassespørgsmål

Bagsværd

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år

Hej. Jeg har den her kæreste som jeg virkelig godt kan lide og efter som folk kalder mig for nørd idiot og andreting i min klasse havde jeg aldrig regnet med at hun nogensinde ville kunne blive forelsket i mig efter som jeg ikke er som de andre drenge som bare går til fester og drikker sig fulde og laver altid muligt lort. Men nu er det sådan at når vi er i skolen så lader hun som om hun ikke kender noget som helst til mig og når vi så er hjemme hos hende så kysser hun mig og holder om mig hele tiden. På et tidspunkt stod vi ude på gangen lige før klokken ringede og kyssede men så kom 3 af hendes veninder også skubede hun mig væk og sagde jeg var et ulækkert sbn og jeg ikke skulle prøve på at kysse hende nogensinde i igen, jeg slog så hul i hoved og jeg kom ud på skadestuen og blev limet sammen jeg blev ved med at skrive til min far spurgte om hvad det var der var sket og jeg sagde bare jeg var faldet efter som min far en gang kaldte mig for en kæmpe fejl i hele familien og at det slet ikke var mening at jeg skulle have været her og at han slet ikke ville have haft mig så han ville aldrig tro på at jeg havde en kæreste efter som han elsker min store bror og 2 mindre brødre mere end han har elsket mig men mine 2 brødre var med på skadestuen fordi de skulle have været til fodbold da jeg kom hjem men det tog længere tid ud. På skadestuen end min far troed så de kom ikke til fodbold også fik jeg skæld ud over at det var fordi jeg ikke kunne finde ud af at få på mine ben ( min mor ved ikke noget om alt det her med min far og mig) men mine brødre var blevet sure over at de ikke kom til fodbold så de havde taget min mobil og havde lavet en af deres navne om i min telefonbog til hendes navn så da jeg kom tilbage stod jeg havde fået beskeder fra hende men det var det slet ikke det var dem men jeg troed det var hende også havde vi efterårsferie og der skrev jeg med "hende" og jeg fik det helt dejligt fordi jeg fik sådan nogle beskeder fra hende om at hun elskede mig og alt muligt. Ude på skadestuen skrev de at hun ville have sex med mig og alt muligt fordi jeg havde fortalt mine brødre om problemt mellem mig og hende fordi jeg troed de ville hjælpe mig men de gjorde bare det hele meget værer fordi så om mandagen da jeg kom i skole og jeg kunne ikke vente med at se hende fordi jeg troed vi kom sammen igen, også kom jeg ind i klassen også stod hun og snavede en af de andre drenge , jeg fik en kæmpe knude i min mave og jeg kunne næsten ikke trække vejret fordi jeg troed at hun bare havde lavet en joke med mig i ferien, også skrev jeg så til det der nummer som en af mine brødre havde lavet om til hendes og jeg fik en svar hurtigt men hun stod jo 2 meter fra mig og snavede Morten nu så det kunne ikke have været hende , jeg sagde til min lærer at jeg havde kvalme fordi jeg havde det vildt dårligt og ville ikke være sammen med nogen andre så jeg tog hjem og lagde mig på min seng og der lå jeg og græd og tænkte over hvor ulækker jeg faktisk er, når jeg har spillet pik hver aften fordi de lå og gjorde mig liderlig fordi jeg troed det var hende også har jeg bare været sp ulækker at spille pik og ladet som om jeg havde sex med hende fordi de havde mobil sex med mig og altid muligt, jeg ringede så numret op med hemmeligt og hørte at det var min bror som tog mobilen. De næste 3 dage kunne jeg ikke spise noget også om fredagen så blev min far sur på mig fordi jeg ikke spiste noget og jeg fortalte ikke noget fordi jeg ville ikke fortælle min mor eller far om jeg havde spillet pik på grund sf mine brødre fordi så ville min far tro jeg var bøsse også fik jeg igen den der med at jeg var en fejl i familien, min lille bror på 5 begyndte og græde fordi han ikke havde set min far sådan før og jeg elsker jo min far så højt men han vil slet ikke have mig han sagde at mormor og morfar kunne få mig. Hn har aldrig slået mig fordi så ville min mor forlade ham, og min mor prøvede og få min far til at holde mund, og da han så tog far i mig og skreg mig ind i hoved at jeg var sindsyg så kunne jeg ikke mere fordi jeg var vild ked af det med hende og mine brødre også siger min far jeg er sindsyg så jeg begyndte at tude jeg er nok bare sindsyg så det er vel okay han så siger det jeg tog så hjem til min mormor og morfar fordi jeg ved at de elsker mig eller det tror jeg da at de gør sådan har jeg det og fortalte dem alting også ringede min telefon og det var så hende der ringede og det gjorde mig så lidt glad men ham havde jo en anden nu men det var så min store bror som havde ringet til hende og fortalt hende sæt der var sket og altså at de havde ladet som om de var hende. Hendes veninder var i baggrunden og begyndte at råbe til mig i baggrunden at jeg var ulækker fordi jeg prøvede at kysse hende ude på gangen også kaldte de mig nogle andre ting som bøsse , svin også nogle ting jeg ikke at lyst til at fortælle her inde. Jeg ved ikke om jeg burde dø? Efter som ingen elsker mig, drenge i klassen siger at det ikke ville gøre nogen forskel hvis jeg var død og det ville nok heller ikke gøre nogen forskel nogen andre steder så havde overvejet at tag et eller andet fordi så ville jeg ikke kunne føle noget mere og have fred. Men hvad skal jeg gøre for at få hende til at forstå at jeg elsker hende? Hun ved godt alt det med min far ikke elsker mig og synes jeg er en fejl fordi jeg fortalte hende det da vi var kommet sammen i et halvt år?

Svar:

Hejsa.

Pyh..... sikke da en masse du har været ude i. Jeg kan godt forstå at du har svært ved at hitte rede i hvad du skal gøre, så rigtig godt at du beder om hjælp i brevkassen -  så her kommer nogle bud på hvad du kan gøre.

Hvis vi starter med pigen, så ved jeg godt at det kan være vildt svært når man er så forelsket og betaget af én, når man så synes man får blandede signaler tilbage fra vedkommende som er svære at tyde - hvad er det hun vil ?? Det er rigtig frustrerende! - og når du fortæller om hende så bliver jeg faktisk også lidt forvirret over hvad det mon er hun vil. Du skriver, at I har kommet sammen i ca. et halvt år - men jeg tænker på om I mon har den samme opfattelse af det ?? og hvad betyder det egentlig "at komme sammen", for dig ?? Det siger jeg fordi jeg synes det lyder vildt mærkeligt at hun ikke vil kendes ved dig i skolen, dvs at hun vil holde det hemmeligt, - og så synes jeg faktisk det lyder som om hun behandler dig rigtig dårligt ved at skubbe dig og beskylde dig for at overfalde hende hvis der kommer nogen. Det synes jeg bestemt ikke er iorden at opføre sig sådan - og det fortæller mig at hun har en anden opfattelse end dig af hvordan I skal være sammen. - Også når du fortæller at hun har en anden....

Du spørger hvordan du kan få hende til at forstå at du elsker hende? Jeg tror ikke hun er i tvivl om at du er vild med hende, men du kan selvfølgelig fortælle hende det hvis du mener hun er i tvivl? I hvert fald så synes jeg at hvis I fortsat skal kysse, kramme og alle de ting du ellers mener betyder at i "kommer sammen", så snak med hende om hvordan du gerne vil have det skal være imellem jer - også i skolen - og hvis hun så ikke er klar til det, så kan hun jo ikke tvinges - men du kan så spørge dig selv om det måske er bedre at give slip på hende så??

Jeg kan godt se den kæmpe skuffelse det må have været for dig at komme i skole efter ferien og så at det slet ikke er som du havde troet med dig og hende, efter at dine brødre har lavet fis med dig. Det gør mig ondt at høre og jeg kan næsten mærke den knude i maven du snakker om. Det var rigtig ringe gjort af dine brødre, det må jeg sige! Det har nok været sjov og ballade for dem og jeg tror ikke rigtig de har været klar over, hvor meget denne her pige har betydet for dig og hvor ked af det du ville blive, for så tror jeg ikke de havde gjort det. - Men sket er sket!

Jeg kan ikke lide at høre, at du skammer dig over at du har spillet pik til de beskeder - for ved  du hvad! - Du har jo ikke spillet pik med dine brødre i tankerne. Du har spillet pik med den pige i tankerne og det er der altså ikke nogen som kan tage fra dig, selvom dine brødre sendte beskederne. Og du er ikke ulækker og alle drenge ville have spillet pik hvis de troede der var en lækker pige som sendte dem frække beskeder - også dine brødre.

Hvor er jeg glad for at høre at du har sådan en dejlig mormor og morfar som du kan mærke elsker dig og hvor var det godt at du fortalte dem historien! Hold endelig fast i dem. Det lyder godt nok ikke særlig rart med forholdet til din far, for det er jo meningen han skal være der for at hjælpe dig - det er jo hans opgave som far - men af èn eller anden grund har han åbenbart svært ved at udfylde den opgave. - Her tror jeg du skal tage din mor til hjælp fordi det lyder faktisk som om hun ikke er helt enig i din fars måde at tackle situationerne på derhjemme - og det er også hendes opgave som din mor, at sørge for at tingene foregår på en ordentlig måde - og du siger også at hun ikke rigtig ved hvor galt det står til med dig og din far indbyrdes - så jeg synes du skal fortælle hende om det, så hun kan tage sig af det! - Og det er også fint at få mormor og morfar til at hjælpe med at snakke med din mor, hvis det vil være nemmere ?? Men jeg synes hun skal vide hvad der foregår. Det lyder som om at din far har svært ved at styre sit temperament og det er et problem hos ham, som han skal lære at løse i samråd med din mor - en voksenopgave - og husk at det betyder ikke at der er noget i vejen med dig, når han kalder dig sindssyg mv - det er et problem hos ham at han kommer til at sige den slags i raseri.

Jeg synes absolut ikke du lyder som nogen nørd idiot etc. Jeg synes tværtimod du lyder rigtig sød og du skal bestemt ikke dø. Selvom det er svært at føle sig elsket midt i alle problemerne, så husk at du er elsket - i hvert fald af din mormor og morfar - og med hjælp fra din mor, håber jeg at tingene kan blive bedre derhjemme.

Jeg håber du kan bruge mine råd til noget!

Du er forresten velkommen i chatten her på Cyberhus, som har åben mandag til torsdag 14.00-1900. Her sidder søde voksne som gerne vil give et ord med .

Kærlige hilsner fra Denise