ARRRRRGH
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej.
Ser du, jeg tisser i sengen om natten, hvilket jeg syntes er rimelig pinligt, når jeg er så gammel, og nu er der den her pige.
Hun har spurgt om hun må sove hjemme ved mig på fredag, og hvad skal jeg
gøre?
Jeg er vildt forelsket i hende, og tror også hun er forelsket i mig, men jeg tisser jo i sengen om natten, og det skal hun ikke vide, men vil også gerne have hende til at sove hjemme ved mig.
Håber du vil svare.

Svar:
Kære dreng 14 år!
Jeg synes virkelig, at det er modigt af dig at skrive ind i brevkassen og fortælle om dit problem!
Prøv at tale med dine forældre om det og få dem til at hjælpe med at finde en løsning på dit problem.
Dine forældre kan måske hjælpe dig generelt, og især når du har overnattende gæster.
De kan prøve at vække dig sent om aftenen, så du kan tisse, så du ikke skal om natten.
Du kan tænke over at drikke meget først på dagen og så lade være at drikke noget om aftenen.
Du og dine forældre kan også i fællesskab kontakte lægen, hvis det er et stort problem. Så kan I se, om der er andet, der kan hjælpe.
Hvad angår dit besøg af pigen på fredag, så forstår jeg godt, at du gerne vil have at hun sover hjemme hos dig.
Jeg vil opfordre dig til at være ærlig overfor hende. Det er ok at fortælle det til hende, også selvom det er lidt pinligt.
Mange varme tanker
Loa