Ang. "Er det lovligt?"

brevkassespørgsmål

Ang. "Er det lovligt?"

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år

Jeg har idag fået svar på mit spørgsmål med overskriften 'Er det lovligt..?', og mange tak for det.
Jeg er bare kommet til at tænke på noget; Hvor går grænsen for om noget er sex? Altså jeg mener, er det sex hvis en dreng tager på en pige, eller giver hende finger?

På forhånd tak.
Hilsen BRF

Svar:

Hej BRF

Det er et godt spørgsmål du stiller. Ifølge loven er SAMLEJE med en person under 15 år forbudt og dermed strafbart. Det vil sige, at sex forstås som et egentlig samleje, hvor drengen trænger ind i pigen.

De andre former for kæleri som du nævner er tilladt, så længe begge parter gerne vil det. Hvis den ene ikke har lyst til at kæle, kan det være blufærdighedskrænkelse og det er strafbart.

En person over 15 år må altså ikke have samleje med en person under 15 år. Man må godt være sammen på andre måder, så længe at begge har lyst til det.

Håber det var et forståeligt svar.

Hilsen Marianne