Alt det der gemmer sig inden i.
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej jeg er en pige på 14 år, jeg er helt skudt i denne her dreng. Han startede på at skrive til mig at han godt kunne li mig, han spurgte så om jeg havde de samme føelser for ham. Jeg svarede nej, og det fortryder jeg helt vildt! Fordi jeg kunne jo super godt lide ham. Nu skriver han aldrig til mig eller noget? Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre fordi jeg vil jo gerne i kontakt med ham! Men tror du stadig han er intresseret i mig? Det pårviker min hverdag super meget, gider ikke blive til grin. Hvad skal jeg gøre? Ensomhed: Jeg føler mig rigtig ensom da jeg sådan ikke rigtgi har nogle veninder, mine veninder drikker sammen osv. Det vil jeg også gerne med ved ikke hvordan jeg skal komme igang? Jeg har ikke fået mit første kys og det trækker mig faktisk enormt langt ned jeg forstår ikke om det er noget galt med mig? Vægt og krop. Jeg har ikke fået min mensturetion eller bryster endnu, og det har pigerne fra min klasse. Det synes jeg er pinligt, og jeg føler mig rigtig udenfor pga det. Jeg føler heller ikke aat jeg kan få en kæreste fordi at jeg ikke har fået bryster, drenge tænker stort set kun på patter og sex i den alder, og det er jeg ikke klar til overhovdet. Jeg vejer 40 kg og er 1.65 høj jeg synes det er meget? er det det? Tak på¨forhånd.

Svar:
Hej med dig
Det lyder til, at der er ret mange ting der fylder for dig lige nu og derfor er det rigtig godt du skriver hertil. Da du skriver om flere forskellige ting, vil jeg dele mit svar op, så du får svar på det hele.
Drengen:
Det lyder da rigtig dejligt, at ham drengen har skrevet til dig og at han godt kan lide dig. Det var ærgeligt, at du ikke lige havde mod på at skrive til ham og fortælle ham, at du også godt kan lide ham. Men det med følelser kan være forvirrende og det er ikke altid man lige ved hvordan man har det og det kan også hurtigt ændre sig igen.
Det har nok ikke været let for drengen at skrive til dig, at han godt kan lide dig, så da du skrev til ham, at du ikke havde det på samme måde, er han måske blevet ked af det. Og jeg tror, at det er derfor du ikke har hørt fra ham igen.
Jeg kan ikke fortælle dig om han stadig er interesseret i dig, og jeg kan godt forstå hvis du ikke har lyst til at blive til grin. Men jeg tror drengen ville blive rigtig glad, hvis du skrev til ham, at du faktisk godt kan lide ham. Du kan måske skrive til ham, at du ikke helt turde sige, at du også godt kan lide ham. Det tror jeg måske godt ham ville kunne forstå. Og hvis han stadig har følelser for dig, kunne i f.eks tage ud og lave noget sammen og se hvordan I har det med hinanden.
Ensomhed:
Det kan være rigtig svært at føle sig ensom. Når man er teenager er det meget naturligt, at man gerne vil passe ind og være ligesom alle de andre. Så jeg kan godt forstå hvis du kan komme til at føle dig ensom, fordi du ikke er med til at feste sammen med de andre.
Du skriver, at dine veninder drikker sammen og at du også gerne vil være med. Jeg sidder og tænker på om du har spurgt dine veninder om du kan komme med, næste gang de skal drikke? Hvis du ikke helt har mod på, at spørge om du kan komme med. Kunne det måske være en idé, at snakke med dine forældre om du må inviterer dine veninder hjem til dig.
Det først kys:
Det er meget forskelligt fra person til person hvornår man får sit første kys. Det er helt naturligt at du tænker på det og syntes det er spændende, men der er bestemt ikke noget galt med, at du ikke har fået dit første kys endnu. Og hvis nu dig og ham drengen finder ud af i godt kan lide hinanden, kan det jo være at det bliver ham der giver dig det første kys.
Vægt og krop:
Alle mennesker udvikler sig forskelligt, nogle udvikler sig hurtigere en end andre, så der er ikke noget unaturligt i, at du ikke har fået menstraution eller bryster endnu. Jeg tror at der er rigtig mange piger der tænker meget over det, når de er i din alder. Og kan komme til, at føle sig forkerte når de kigger på andre piger. Men din menstraution og dine bryster skal nok komme.
Man kan sagtens have en kæreste selvom man ikke har fået bryster endnu, det er ikke alle drenge der kun tænker på bryster og sex. Og når du møder en sød fyr som kan lide dig, så tror jeg ikke det vil være noget problem, at du ikke har fået bryster endnu.
Det er rigtig flot at du selv kan mærke, at du ikke er kalr til det med sex endnu, for det er en rigtig stor ting, at dyrke sex og derfor er det også vigtigt, at man føler sig klar til det.
I forhold til din vægt og højde, så vejer du bestemt ikke for meget. Faktisk tænker jeg at du i forhold til din højde, måske vejer lidt for lidt, men det kan også være at det ændre sig i takt med at du udvikler dig.
Jeg håber du kan bruge mit svar og ønsker dig held og lykke med drengen.
Mange hilsner
Majbritt