alone! Mange gange tak for dit Svar Erroll..
brevkassespørgsmål af
Anonym
22 år
Hej igen Erroll.. inden jeg sagde op fra min kontanthjælp havde jeg snakket med min kontakt person...... face to face.. hvor jeg fortalte ham at jeg har besluttet mig for at flytte og flygte fra Århus.. Fordi jeg ikke følte mig tilpas længere at bo her. Men han syntes at jeg skulle prøve. Men jeg sagde at jeg har prøvet og kan ikke mere!! jeg spurgte ham om han kunne hjælpe mig når jeg har besluttet mig for at flytte fra Århus! Men det kunne han ikke sagde han. Han sagde at han kun kunne hjælpe mig så længe jeg blev her i Århus kommune. Han sagde når jeg skal flytte til Odense eller Kbh så skal jeg selv klare mig i det hele. (det ville blive hårdt for mig sagde han) jeg skrev til min sagsbehandler, at jeg siger op fra min kontanthjælp fordi jeg ikke længere ville bo her i Århus. Så hendes svar var at hvis jeg gjorde det skulle jeg bare forsøge på kontanthjælp igen, der hvor jeg nu skulle flytte til.. Så jeg har prøvet at snakke med min kontakt person men som sagt han kunne ikke hjælpe mig kun med mindre jeg var her i Århus kommune så kunne han godt. Ja derfor spørger jeg dig hvis jeg nu flytter til Kbh eller Odense og tager til kontanthjælpen der henne kan de så hjælpe mig med at finde et sted at være i? plus hjælp med en psykolog? eller bliver jeg bare ud på gaden uden at få hjælp. Og ja, jeg ville osse gerne kopier det jeg har skrevet og dit svar. faktisk grunden til at jeg ikke fortalte min psykolog alt det her jeg har sagt. Kunne ikke det var meget svært fordi jeg har oplevet så så meget der er så meget jeg har inde i mig og viste ikke hvordan jeg skulle starte var meget forvirret. men lagde mærke til mig selv at jeg kan få alt det her ud ved at skrive det ned og ja jeg er ærligt nok for meget. Men den gang da kunne min psykolog ikke vide helt præcis hvad jeg fejlede. Det osse fordi jeg ikke har fortalt hende alt det som jeg nu har siddet og skrevet ned til dig. Men jeg ved godt at det er vigtigt og sidde og fortælle det til sin egen psykolog men det skal jeg nok gøre næste gang hvis jeg overhoved for hjælp? med at jeg flytter fra Århus.. For jeg troede i starten at min kontaktperson kunne hjælpe mig med det ved at ringe og sige Fx. At der står en ung pige her i Århus kommune som skal have et sted som kunne være i hvor hun ønsker at flytte fra Århus.. Som sagt har jeg ikke meget erfaring om dette punkt. Men troede bare at han kunne gøre et eller andet. For at jeg ikke skal stå alene med alt det her for føler at det hele vil blive svært for mig Hilsen alone!

Svar:
Hej igen..
Okay..det var da ærgeligt at han ikke lige kunne hjælpe dig, men super du spurgte. Men han har ret i, at han kan ikke hjælpe med bolig eller penge, hvis du flytter kommune. Fordi så er det den nye kommune der bestemmer hvad der er muligt.
Så det første jeg synes du skal gøre, hvis du flytter til en anden kommune er, at tage kontakt til kommunen og få en aftale med en sagsbehandler. Når I snakker sammen er det vigtigt du er ærlig og fortæller hvordan du har det.
Og så må du høre hvilke muligheder der er for dig. Det er aldrig nemt at flytte kommune og jeg synes helt sikkert du skal overveje om det er det rigtige for dig..:) Jeg håber du finder en god løsning.
Hvis du har brug for flere råd, så synes jeg du skal prøve at logge på chatten her i Cyberhus. Måske kan det være nemmere at hjælpe dig, når du kan chatte live med en voksen.
Venlig hilsen
Erroll