afhængig af ham..
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
hej! Jeg er meget ked af det, for jeg føler at jeg er afhængig af min kæreste.. Jeg tænker på han uafbrudt (mere end når man normalt er forelsket) og kigger hele tiden på min mobil, for at se om han har skrevet.. Nogle gange tvinger jeg mig selv til ikke at svare ham, da han ikke selv svarer særlig tit. Jeg må modvilligt slukke om aftenen når jeg skal sove, for ellers ligger jeg og stirrer på den. Alligevel går der 1-2½ time før jeg falder i søvn, for han løber rundt i mine tanker.. Når jeg er sammen med nogen, tænker jeg kun på hvad han laver, og om han mon tænker på mig. Jeg kan ikke koncentrere mig, til dans og det piner mig, for han fortæller altid om hvor sjovt han har det, og undskylder han ikke liiiige svarede, fordi han havde travlt med noget andet.. Så bliver jeg trist og skuffet, for jeg har det kun sjovt når jeg er hos ham (har meget få veninder) Jeg misunder ham, når han altid har noget at lave, og jeg sidder alene tilbage med ham i mine tanker. Ikke engang i ferierne kan jeg undlade at tænke på ham. Jeg lader tit være med at tage telefonen med, når jeg skal i byen, for ellers ville jeg ikke kunne lave andet end at vente på han ville skrive. Hvad skal jeg gøre for at få det til at holde op? Jeg vil så gerne kunne have det sjovt -også når vi ikke er sammen.. Jeg har prøvet at forklare ham mine tanker / følelser, men han forstår det ikke.... Jeg er så ensom ;( Kh. C

Svar:
Kære C.
Det er godt, at du søger hjælp her i Cyberhus, for det lyder som om, at du har det svært.
Når man er i et forhold, tror jeg, at det er vigtigt, at man både kan have det sjovt sammen med kæresten, og med andre. Du fortæller, at dit problem er, at du ikke stoppe med at tænke på din kæreste og vente på at han skriver eller ringer til dig. Det er ikke godt for dig, at du ikke kan nyde de ting du laver, når du er væk fra din kæreste.
Det er flot, at du har prøvet at snakke med din kæreste om, dine tanker og følelser. Han har svært ved at forstå det, og derfor skal du finde en anden person som du kan snakke med. En som kan hjælpe dig, så du også kan have det sjovt med dine veninder og koncentrere dig til dans.
Det vil være godt, hvis du kender en voksen som du kan fortælle om dine tanker og følelser. En som kan hjælpe dig med at finde ud af, hvorfor du føler dig ensom når du ikke er sammen med kæresten. Og som kan hjælpe dig til også at leve dit eget livet.
Kender du en voksen, som du har tillid til, og som du kan fortælle om dine tanker og følelser? Det kan måske være dine forældre, en lærer på skolen? Hvis det er svært, at finde en voksen som du kan snakke med, kan du logge på chatrådgivningen i Cyberhus. Her kan rådgiveren måske hjælpe dig med at finde frem til én som du kan snakke med. Chatten er åben mandag -torsdag i tidsrummet kl. 14- 19.
Det er vigtigt, at du får snakket om det, så du kan få hjælp.
Mange hilsner
Marianne